جاری شدن آب زاینده‌رود در مادی‌ها منطقه ۱۱ پس از ۳۰ سال

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: با درخواست کشاورزان منطقه و با رایزنی‌های شده پس از حدود ۳۰ سال طرح جاری شدن آب زاینده رود از طریق مادی رهنان در مادی‌های سطح این منطقه درحال انجام است و آب در مادی «کی رهنان» جاری شد.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود آب برای ۴۰۰ هکتار زمین و باغات منطقه رفع خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در خصوص احیای مادی‌های رهنان در پی اعتراض کشاورزان اظهار کرد: در چند روز گذشته تعدادی از کشاورزان برای درخواست کمک در دفتر حضور پیدا کردند که آب چاه‌ها اسیدی شده و امکان کشاورزی دیگر وجود ندارد.

وی افزود: مردم این منطقه و مزرعه‌داران بارها مراجعه کرده بودند که به دلیل نبود آب، زمین‌های کشاورزی را خارج از محدوده تغییر کاربری دهند، از این رو با آب منطقه‌ای توسط معاونت خدمات شهری به همراه توافق‌ها و عقد قرار داد رایزنی شد  و مقرر شد حقابه‌ای را پرداخت شود و آب رودخانه در مادی‌های سطح منطقه جاری شود.

اشرفی گفت: پیگیر آزادسازی آب از منشأ آن بودیم که متأسفانه در قسمت هم‌مرز با خمینی‌شهر و مادی مشترک، مادی با نخاله‌های ساختمانی پر شده بود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ دستگاه حمل نخاله برای لای‌روبی مادی‌ها بکار گرفته شده و گودبرداری انجام شده و شرایط برای آزادسازی فراهم شده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این اقدامات با کمک کشاورزان انجام شد و هزینه‌های زیادی در بر داشت، افزود: با جاری‌ شدن این آب ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی در منطقه ۱۱ آبیاری و چاه‌های اسیدی سیراب می‌شود.

کد خبر 422546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.