قوانین، هویت روستاها را از بین می‌برد

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: قوانین به سمتی رفته که هویتی برای روستا قائل نبوده و بتدریج روستاها را به سمت ازبین رفتن می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسنعلی مبینی‌نژاد در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: چندین سال از تشکیل دهیاری‌ها می‌گذرد اما هنوز برخی از وظایف این نهاد را بنیاد مسکن انجام می‌دهد

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه تحویل وظایف بنیاد مسکن به دهیاران فراهم شود، افزود: برای صدور پروانه‌های ساختمانی نیاز به بازدید بنیاد مسکن است که با تقویت دهیاری‌ها می‌توان مشکلاتی که در روند صدور پروانه‌ها در روستاها ایجاد می‌شود را حل کرد.

نماینده جرقویه علیا در شورای اسلامی شهرستان اصفهان با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی در کم‌توجهی به حفظ هویت روستاها، تصریح کرد: قوانین به سمتی رفته که هویتی برای روستا قائل نبوده و روستاها را بتدریج به سمت ازبین رفتن می‌برد.

وی اضافه کرد: به جای آنکه قوانین به نحوی باشد که مردم به سمت شهرها سوق داده شوند، لازم است روستاها تقویت شوند تا ساکنان آن انگیزه‌ای برای ماندن در آن داشته و از مهاجرت آن‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 422537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.