کدام رویدادهای فوتبالی قربانی کرونا شد؟

در حالی که ویروس کرونا در جهان روزانه بیش از پنج هزار قربانی می‌گیرد، مسابقات فوتبالی نیز در سر تا سر دنیا قربانی شیوع این ویروس شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گذشت بیش از چهار ماه از شیوع کووید ۱۹ در چین، حالا فوتبال دوستان یکی از سخت‌ترین پروسه‌های زمانی ندیدن فوتبال را تجربه می‌کنند، پروسه‌ای که تقریباً دو ماه از آن می‌گذرد و حتی انتقالی نیز در آن انجام نمی‌شود تا حداقل دیوانه‌های مستطیل سبز با آن سرگرم شوند. حال بعد از گذشت دو ماه از این تعطیلی به بررسی رویدادهای فوتبالی می‌پردازیم که به دلیل شیوع کرونا در سراسر جهان لغو شده است یا به تعویق افتاده است.

مسابقات پنج لیگ معتبر نخستین قربانی

روز ۱۳ مارس (۲۳ اسفندماه) سرانجام بوندسلیگا نیز در مقابل کووید ۱۹ تسلیم شد، لیگ برتر آلمان از جمله پنج لیگ معتبر اروپایی بود که به دلیل شیوع کرونا ویروس به تعویق افتاد، لیگی که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد زودتر از سایر لیگ‌ها از سرگیری می‌شود. از بین پنج لیگ معتبر اروپایی، لیگ لوشامپیونه فرانسه به صورت کامل لغو شد و چهار لیگ دیگر فعلاً در حالت تعلیق قرار دارند، مسابقاتی که بسیاری از فوتبال دوستان منتظر از سرگیری آنها هستند.

لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، تلخی دلتنگی ۵۰ روزه

درست در روزی که بوندسلیگا به حالت تعلیق در آمد، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تمام مسابقات اروپایی از جمله لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به خاطر شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو هستند. این لغو در صورتی انجام شد که اگر پدیده کرونا وجود نداشت این روزها شاهد برگزاری مسابقات نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بودیم، اما حالا با وجود این پدیده صحبت از سرگیری مسابقات لیگ قهرمانان از مردادماه است.

یورو ۲۰۲۰، رکورد شکنی رونالدو شاید سال آینده

چهار روز بعد از تعلیق لیگ قهرمانان اروپا یعنی ۲۷ اسفند، تلخی لغو مسابقات به بازی‌های ملی نیز سرایت کرد و اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا خبر از تعویق یکساله مسابقات یورو ۲۰۲۰ داد، مسابقاتی که بسیاری معتقدند بودند رونالدو در آن می‌تواند رکورد علی دایی را بشکند، ولی با تعویق یکساله این مسابقات همه چیز برای همین مدت عقب افتاد.

به تعویق افتادن مهم‌ترین تورنمنت فوتبال اروپا در سطح ملی که در شصت سال برگزاری این مسابقات بی سابقه و تاریخی قلمداد می‌شود، در همان روزها نشان از شدت فاجعه در اروپا می‌داد، فاجعه‌ای که حالا مقدار اسفناک آن مشخص شده است.

مسی و امتداد یکساله حسرت جام ملی

درست چند ساعت بعد از اعلام تعویق یکساله یورو ۲۰۲۰، مسابقات کوپا آمریکا یا همان جام ملت‌های آمریکای جنوبی که قرار بود در سال ۲۰۲۰ به میزبانی آرژانتین و کلمبیا برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا و با تصمیم مسؤولان برگزاری مسابقات با یک سال تأخیر مواجه شد. این اتفاق موجب شد، حسرت گرفتن جام ملی مسی یکسال دیگر ادامه داشته باشد تا اعجوبه آرژانتینی همچنان یک گام بزرگ از مارادونا کبیر عقب باشد.

مسابقات ملی دوستانه و انتخابی جام جهانی

قربانی بعدی شیوع کرونا مسابقات ملی دوستانه و رسمی انتخابی جام جهانی بود، مسابقاتی که به دلیل لزوم ادامه لیگ‌های داخلی کشورها احتمالاً تعطیلی طولانی را تجربه کند.

کد خبر 422530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.