حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اقدامات اجرایی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق در راستای برنامه راهبردی، اظهار کرد: تخلفات شهری با استفاده از اقدامات پیشگیرانه و آموزش شهروندی گروههای مختلف شهروندان در محلات شهر، اقشار و صنوف درگیر در موضوع تخلفات شهری، مشاغل مزاحم و … کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه طراحی و نصب بنرهای آموزشی جهت فرهنگسازی و رعایت حقوق شهروندی و آموزش تخلفات شهری در سطح مناطق انجام شده است، افزود: تهیه و چاپ بروشور و پوستر به منظور توزیع در سطح صنوف تجاری در جهت آموزش تخلفات شهری مرتبط، برگزاری طرحهای اطلاع رسانی و آموزشی حقوق شهروندی ویژه دانش آموزان مدارس و توزیع بروشور آموزشی مربوطه و تهیه و چاپ مطالب آموزشی در خصوص رعایت ضوابط و مقررات شهرداری و نظام مهندسی به منظور توزیع در سطح ساختمانهای در حال ساخت و اجرای طرحهای اطلاع رسانی و اجرایی مصوب اداره کل از دیگر اقدامات انجام شده به شمار میآید.
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: پیگیری و سازماندهی ارتباط با اتحادیهها و صنوف به منظور پیشبرد اهداف کلان جهت پیشگیری از تخلفات شهری مرتبط انجام شده است.
وی فعالیت گشت مشترک با اتحادیهها به همراه بازرس در جهت رفع تخلفات سدمعبر صنوف را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تشویق کسبه و صنوف نسبت به رعایت قوانین و مقررات شهری و حقوق شهروندی از طریق تقدیر و تشکر از صنوف فاقد تخلفات شهری (سدمعبر و آلودگی محیط زیست) صورت گرفته است.
محمدحسینی با بیان اینکه در راستای رفع تخلفات شهری کنترل و نظارت دقیق و مستمر تخلفات شهری در مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان توسط واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام میشود، تصریح کرد: استفاده از امکانات به روز و نوین در راستای شناسایی ثبت و گزارش تخلفات شهری نظیر تبلت، استفاده از سامانه سرای هشت، تجهیز ناوگان خودروها به AVL، توانمند سازی پرسنل از طریق افزایش دانش سازمانی در جهت اجرا و عملیات، افزایش انگیزش و اشتیاق شغلی جهت انجام وظایف محوله در پرسنل اداره کل انجام شده است.
وی از ارتباط، تعامل، همکاری و هماهنگی با سایر حوزهها و سازمانها به منظور کاهش تخلفات شهری (با هماهنگی اداره کل) در راستای ارتقا علمی، کیفی و عملیاتی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری خبر داد و اظهار کرد: توجه به نتایج ارزیابی عملکرد مناطق در راستای کاهش تخلفات و مشکلات مشاهده شده و چابکسازی مجموعه در راستای سیاستهای کلان اداره کل و شهرداری اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای ارتقا سطح اعتماد شهروندان به مجموعه فعالیتهای شهرداری، ارتباط مؤثر بین پرسنل و مردم و معتمدین محلات، تحقق سرمایه اجتماعی در قالب پایگاه مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان و اداره کل پیشگیری از طریق مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ و ایجاد شوراهای مشورتی مردمی در محلات شهر اصفهان در جهت انعکاس اثر فعالیتهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و همچنین رفع موانع و مشکلات برخی از متخلفین از طریق ریش سفیدان و معتمدین محله مورد توجه است.
نظر شما