امکان پرداخت کرایه تاکسی با استفاده از بارکد خوان QR از روز شنبه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: امکان پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد خوان QR در اصفهان فراهم شده و از روز شنبه اجرایی می‌شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مهمترین اهداف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت، جلوگیری از برخورد فیزیکی برای رد و بدل کردن اسکناس به خصوص در این شرایط کرونایی و افزایش بهره‌وری و چابک‌سازی ناوگان است.

وی با بیان اینکه با استفاده از بارکد خوان QR نرخ‌های کرایه دریافتی رانندگان از شهروندان بررسی می‌شود، تصریح کرد: در واقع پایش نظارت تاکسیرانی بر فعالیت تاکسیرانان با این روش افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: زیرساخت لازم برای استفاده از بارکد خوان توسط اصفهان کارت و شرکت به پرداخت بانک ملت ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از بارکد خوان QR شهروندان و رانندگان باید دارای گوشی‌های اندرویدی باشند تا پس از نصب نرم افزار و با خوانش بارکد، مبلغ کرایه مورد نظر از سوی مسافر به حساب راننده تاکسی واریز شود.

منوچهری گفت: اگر بانک طرف حساب راننده تاکسی «ملت» باشد، پول در لحظه به حساب راننده تاکسی واریز و قابل برداشت خواهد بود، در غیر این صورت انتقال وجه در لحظه قابل رؤیت است، اما برداشت آن تا ۱۲ ساعت بعد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب بارکد خوان QR از روز شنبه آغاز و بر روی ۵۰۰ تاکسی شهر نصب می‌شود، ادامه داد: در مرحله اول روش اجرای کار به صورت میدانی است و بازاریابان به صورت حضوری و چهره به چهره نصب، راه‌اندازی و آموزش استفاده از نرم افزار را به رانندگان آموزش خواهند داد؛ البته هزینه انجام این امور بر عهده شرکت زیرساخت است و رانندگان بابت نصب و راه‌اندازی هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: در مرحله بعد لینکی از طریق پیامک در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد و رانندگان پس از وارد شدن به آن با روش مکمل ثبت نام خود را انجام داده و پذیرنده‌ها به رانندگان مراجعه و نسبت به نصب و آموزش بارکد خوان اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده ۴۰ درصد رانندگان تاکسی شهر اصفهان از بارکد خوان QR استفاده کنند.

منوچهری با بیان اینکه در آینده نزدیک بارکد خوان QR برای آژانس‌های محلات و بی سیم نصب خواهد شد، اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی به این بارکد خوان احتیاج ندارند چون در حال استفاده از نرم افزار مربوطه هستند.

کد خبر 422527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.