برشان: نگاه‌ها به رینگ چهارم حفاظتی اصفهان ملی باشد

عضو شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: تمام شهرهای شهرستان و استان از مزایای اجرای پروژه رینگ چهارم حلقه حفاظتی بهره‌مند می‌شوند بنابراین مانند مترو یک طرح ملی است و باید اداره راه و شهرسازی در این خصوص به کمک مدیریت شهر اصفهان بیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه رینگ چهارم حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول ۷۶ کیلومتر به همت شهرداری در حال احداث است، اظهار کرد: معتقدم مهم‌ترین اقدامی که شورای شهر دوره اول آغاز کرد ایجاد رینگ سوم حفاظتی و مهم‌ترین اقدام شورای پنجم نیز در عملی کردن احداث حلقه چهارم رینگ حفاظتی بوده است.

وی به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: چندین هکتار آزادسازی این پروژه در منطقه ۱۴ و ۱۵ شهرداری با تمام مشکلاتی که پیشرو دارد درحال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: من ۱۰ سال دیگر را می‌بینم که این پروژه نتیجه خود را نشان خواهد داد؛ اگر اکنون شروع نمی‌شد معلوم نبود ترافیک شهر در آینده چه وضعیتی داشت.

وی با بیان اینکه بقیه شرکا و اداره راه و شهرسازی نیز باید در اجرای این پروژه نقش خود را ایفا کنند، اضافه کرد: تمام شهرهای شهرستان و استان از مزایای این پروژه بهره‌مند می‌شوند بنابراین مانند مترو یک طرح ملی است و باید اداره راه و شهرسازی در این خصوص به کمک شهر اصفهان بیاید.

برشان با تاکید بر اینکه پسندیده نیست که عمده بار اجرای پروژه بر عهده شهرداری اصفهان باشد، خاطرنشان کرد: لازم است از امکانات دولتی برای اصفهان و دیگر شهرستان‌های ذی‌نفع این پروژه استفاده کرد تا طرح فرسایشی نشود.

وی گفت: میراث فرهنگی در احیا، آزادسازی، بازسازی و نوسازی آثار تاریخی به کمک شهرداری اصفهان بیاید تا حفظ این آثار به شکل صحیح انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان اصفهان ادامه داد: وقت آن است که کارخانه ریسباف اصفهان تعیین تکلیف شود چون ساماندهی وضع این میراث تاریخی به شرطی که واگذاری درستی انجام و کاربری مناسبی برای آن تعیین شود، مایه افزایش آبروی اصفهان خواهد بود.

کد خبر 422523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.