زلزله آسیب جدی به قلعه فلک‌الافلاک وارد نکرده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در پی زلزله ظهر گذشته در شهر فیروزآباد، خوشبختانه خسارت جدی به بنای قلعه فلک‌الافلاک وارد نشده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان لرستان، سید امین قاسمی گفت: بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه نسبتاً شدید در لرستان، بررسی‌های لازم به‌عمل‌آمد، خوشبختانه به‌جز تخریب درجای دو کنگره برج‌های قلعه، خسارت جدی به این اثر ارزشمند وارد نشده است.

او با بیان اینکه بر اثر این زمین‌لرزه قلعه فلک الافلاک آسیب چندانی ندیده و فقط بندکشی دو کنگره برج قلعه و در یک قسمت هم قطعات آجر برج جدا شده است، افزود: بررسی بیشتر برای خسارت احتمالی به دیواره‌های این اثر ارزشمند ادامه دارد و بروز هر گونه خسارت به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص خسارت به خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد بر اثر این زمین‌لرزه، گفت: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنا تاریخی فرهنگی نیز متأسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

او تصریح کرد: تیم‌های کارشناسی این اداره‌کل در سطح استان دیگر ابنیه تاریخی را بررسی و خسارت احتمالی را از طریق روابط‌عمومی منتشر خواهد کرد.

کد خبر 422521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.