۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
مصاف شهرداری املش با کرونا

شهردار املش گفت: شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا برای مقابله با آن در چندین مرحله معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی کرده و این اقدامات تا قطع کامل زنجیره انتقال ادامه خواهد داشت.

ناصر رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته شهرداری املش همانند سایر شهرهای استان گیلان با برنامه ریزی خوب و تعامل و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و کمک واحد آتش نشانی ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی را آغاز کرد و تاکنون در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: در این مدت به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلای احتمالی شهروندان و رانندگان تاکسی به این بیماری، تاکسی‌های درون‌شهری به صورت مداوم شست‌وشو و ضدعفونی شده است.

شهردار املش اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت کارکنان شهرداری و نیروهای خدمات شهری همه اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته و ساختمان شهرداری نیز به صورت روزانه شست‌وشو و ضدعفونی شده است.

رنجبر افزود: شهرداری املش به منظور اطلاع رسانی بیشتر در جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل شیوع ویروس کرونا، بروشور تهیه و در بین شهروندان توزیع کرده و روی تابلوهای محیطی سطح شهر بنرهای توصیه‌های آموزشی را نصب کرده و از شهروندان انتظار داریم هنگام حضور در اجتماعات رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: در این مدت شهرداری املش یک دستگاه خودروی آمبولانس برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان این شهرستان مستقر و قطعه‌ای ویژه دفن این بیماران آماده کرده و در صورت نیاز لباس و تجهیزات بهداشتی مخصوص نیروهای آرامستان و خدمات شهری را تهیه و در اختیارشان قرار داده است.

شهردار املش افزود: با تصمیم کارگروه شرعی پدافند زیستی شهرستان املش و به همت واحد آرامستان شهرداری غسالخانه ای کاملاً بهداشتی ویژه متوفیان کرونایی در آرامستان آماده شده و مراحل غسل، کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری و نظارت مستقیم شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

رنجبر اضافه کرد: پس از انجام مراسم تدفین، ابنیه و تأسیسات آرامستان شامل غسالخانه، سردخانه و محیط پیرامون آن توسط نیروهای شهرداری و همکاری سپاه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی این شهر به صورت شبانه روزی و با جدیت بیشتری در حال انجام است، از شهروندان خواست از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند و در این زمینه با نیروهای شهرداری همکاری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهرستان املش با دو بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 422520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.