حفر ۵۰۰ چاه جذبی برای رفع بحران آبگرفتی سطح شهر یزد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد از حفر ۵۰۰ چاه جذبی برای رفع بحران آبگرفتگی در شهر یزد در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محسن عباسی هرفته در حاشیه جلسه شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از بارندگی شدید سال ۹۷، آب گرفتگی‌های شهر مورد آسیب شناسی قرار گرفت، اظهار کرد: متأسفانه توسعه شهر یزد بدون توجه جدی به ایجاد زیرساختط های دفع آب‌های سطحی و هدایت آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در شهر کم آبی مثل یزد، آب‌های سطحی می‌تواند جمع‌آوری و پس از تصفیه حداقلی مورد استفاده مجدد در آبیاری فضای سبز قرار گیرد، افزود: با توجه به مسطح بودن نسبی شهر یزد، لزوم اجرای طرح جامع جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی ضرورتی انکار ناپذیر است که متأسفانه اجرای آن به لحاظ شرایط اقتصادی در کوتاه مدت برای شهرداری ممکن نیست.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه نباید انتظار داشت کار انجام نشده طی پنج دهه گذشته در شرایط اقتصادی کنونی تحقق یابد، تصریح کرد: با این حال شهرداری در قالب اقدامات رفع بحران در حال اجرای بخش‌هایی کوچک اما ضروری از طرح مذکور است.

عباسی هرفته گفت: در اولین گام، نقاط بحرانی شهر که نزدیک به ۴۰۰ نقطه بود شناسایی شد و به صورت موضعی با حفر چاه جذبی و احداث مسیرهای هدایت آب اصلاح شد.

وی با بیان اینکه برای دفع آب‌های سطحی بیش از ۵۰۰ حلقه چاه جذبی در مناطق پنج گانه شهرداری ظرف دو سال گذشته حفر شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری نقاط شهر که دچار چالش آبگرفتگی می‌شد، رفع بحران شده است.

کد خبر 422504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.