۹۲۰۰ اصفهانی در فروردین امسال خون اهدا کردند/نیاز به پلاکت داریم

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در فروردین امسال ۱۲ هزار نفر در استان اصفهان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری بیش از ۱۲ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و بیشترین اهدای خون در گروه‌های خونی O مثبت و کمترین اهدای خون در گروه خونی B منفی بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ذخیره خونی استان در وضعیت مطلوب و مناسب و بیشتر از هفت روز است و مشکل خاصی وجود ندارد، بیشترین نیاز اکنون نیاز به پلاکت است، افراد و شهروندانی که مایل هستند پلاکت اهدا کنند، می‌توانند هر روز به مرکز جامع اهدای خون میدان خواجو مراجعه نموده و پلاکت خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون خواجو در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر شیفت صبح و بعد از ظهر که از ساعت هفت و نیم صبح تا شش و نیم بعدازظهر می‌باشد، بعد از افطار از ساعت ۲۱ الی ۱۲ نیمه شب آماده خون گیری از اهدا کنندگان است.

وی اضافه کرد: خون یک بافت زنده است و نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی روزانه و همیشگی است، از اهداکنندگان می‌خواهیم که به صورت مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه و برای اهدای خون اقدام کنند.

کد خبر 422487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.