ابتلا به کرونا در کاشان سیر نزولی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از اواخر فروردین ماه تاکنون ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل سیر نزولی نداشته است، در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ قطعی پایان این بیماری را تعیین کرد.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سه شهر کاشان، قزوین و سمنان به طور آزمایشی برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح که افتتاح آن دوم بهمن ماه سال ۹۸ بود، برای مقابله با تهدیدات سلامت و ارتقای بهداشت خانواده‌ها یک نفر از داخل هر خانواده به عنوان سفیر سلامت انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای موفق این طرح در بحران کرونا بسیار کارآمد بود، ادامه داد: این پتانسیل باعث شد که کاشان در مبارزه با کرونا به دلیل داشتن این برنامه یک گام جلوتر از بقیه شهرها باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: کاشان به همراه قم و گیلان سه نقطه کانونی شیوع کرونا در سطح کشور بوده است و هنوز هم کرونا در سطح جامعه و در بین مردم وجود دارد و نباید تصور کرد که کرونا نابود شده است.

وی با توضیح اینکه کرونا باعث شده است سبک جدیدی از زندگی برای آدمی ایجاد شود، اضافه کرد: شیوه زندگی، تعاملات و ارتباطات مردم و همچنین رفتارهای بهداشتی مردم در جامعه از کرونا تأثیر پذیرفته و تغییر کرده است.

مروجی با اشاره به اینکه کاشان در دوران پساکرونا قرار ندارد، تصریح کرد: کاشان همانند دیگر شهرها و استان‌های کشور درباره هرگونه تصمیم گیری بازگشایی اماکن به خصوص اماکن مذهبی تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

وی با ابراز نگرانی از رفتار برخی افراد در مواجهه با کرونا گفت: مردم باید بدانند مهم‌ترین مؤلفه در قطع زنجیره شیوع کرونا رفتارهای آن‌ها است و به همین منوال باید رعایت نکات بهداشت فردی، عمومی و فاصله گذاری اجتماعی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

بازگشایی بخش‌هایی از بیمارستان بهشتی برای پذیرش بیماران اورژانسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه از اواخر فروردین ماه تاکنون، ابتلاء به بیماری کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل سیر نزولی نداشته است، اضافه کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ قطعی پایان این بیماری را تعیین کرد و مردم باید مثل قبل با تعامل و همدلی، به سیستم نظام سلامت در مهار این بیماری کمک کنند.

مروجی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از بیمارستان شهید بهشتی کاشان برای پذیرش بیماران اورژانسی راه‌اندازی خواهد شد و بخش اطفال بیمارستان بهشتی برای بیماران اورژانسی پذیرش نخواهد داشت.‌

کد خبر 422486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.