حقوق کودک از نگاه کودک

خانه حقوق شهروندی شهرداری اصفهان با حمایت مرجع کنوانسیون حقوق کودک (وزارت دادگستری) و انجمن علمی حقوق کودک ایران مسابقه نقاشی "حقوق کودک از نگاه کودک" را برگزار می‌کند.

محمد شریف شاهی، مدیر خانه حقوق شهروندی شهرداری اصفهان درباره مسابقه نقاشی "حقوق کودک از نگاه کودک" به خبرنگار ایمنا گفت: بر اساس سیاست شهرداری اصفهان در بحث لزوم توسعه و آموزش حقوق شهروندی، خانه حقوق شهروندی تأسیس شد و یکی از اولویت‌های اصلی آن آموزش حقوق شهروندی به مردم و قشرهای مختلف جامعه ازجمله کودکان است.

وی با اشاره به موضوع مسابقه اظهار کرد: حق شناخته شدن و نام داشتن، حق داشتن کشور و خانه، حق داشتن خانواده، پدر، مادر و زندگی با آن‌ها، حق غذا، آب سالم و هوای پاک، حق داشتن رفاه و فقیر نبودن، حق سالم بودن و درمان بیماری، حق آموختن مدرسه رفتن و شناخت دنیا، حق برابری کودکان، حق حمایت از جانب خانواده و کشور هنگام ناتوانی و بیماری، حق دوری از خشونت، جنگ و آزار، حق بازی، شادی و نه به کار، حق دوری از خطرات طبیعی و مراقبت در بروز آن‌ها، حق فکر کردن، حرف زدن، نقاشی و نوشتن بدون ترس، حق زندگی در صلح، حق دوستی با زمین، حیوانات و گیاهان موضوعات محوری مسابقه "حقوق کودک از نگاه کودک" است.

مدیر خانه حقوق شهروندی اصفهان با اشاره به شرایط آثار، افزود: نقاشی‌های ارسالی باید بر روی کاغذ سفید A4، با مداد رنگی، مداد شمعی یا آبرنگ باشد، همراه اثر کپی شناسنامه صاحب اثر آدرس و شماره تلفن ارسال و شرکت کنندگان زیر ۱۵ سال باشند.

شریف شاهی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا ۴ خرداد ۱۳۹۹ می‌باشد که مقارن با عید سعید فطر است و در صورت وجود شرایط مساعد، هم‌زمان با هفته کودک این آثار در فضای عمومی شهر به نمایش گذاشته می‌شود. آثار به صورت فایل تصویر نقاشی از طریق برنامه واتساپ به شماره ۰۹۳۰۰۳۸۵۵۹۶ ارسال و تا روز ۲۳ خرداد که روز جهانی مبارزه با کار کودکان است نگه داشته شود.

کد خبر 422469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.