معرفی شبکه شاد به‌عنوان یک تجربه ملّی آموزش از راه دور به جامعه بین‌الملل

مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از معرفی شبکه شاد به‌عنوان یک تجربه ملّی آموزش از راه دور به جامعه بین‌الملل خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای انعکاس تجارب، ابتکارات و دستاوردهای وزارت آموزش‌وپرورش در شرایط بروز بحرانکووید ۱۹، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور باهدف جلب مشارکت سازمان‌های بین‌المللی برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات آموزشی، اقدامات آموزشی و پرورشی انجام داده است که معرفی شبکه شاد به‌عنوان یک تجربه ملّی آموزش از راه دور به جامعه بین‌الملل ازجمله این فعالیت‌ها است. در ادامه بخشی از اقدامات مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور شرح داده خواهد شد.

-تدوین و ارسال گزارش ملّی از تجارب، دستاوردها و اقدامات آموزشی ایران در شرایط بحران همه گیری کووید ۱۹ به سازمان آیسسکو و بارگذاری گزارش مذکور در سایت این سازمان برای اطلاع‌رسانی به ۵۴ کشور عضو آیسسکو.

-تلاش در زمینه جذب منابع مالی از سوی سازمان آیسسکو برای کشور و اختصاص مبلغ ۴۰ هزار دلار در پی این درخواست (با توجه به توافق به‌عمل‌آمده مبلغ مذکور از محل بدهی‌های پیشین کشورمان به سازمان آیسسکو کسر شد).

- مذاکره با وزارت کشور به‌منظور جذب منابع مالی و غیرمالی از سازمان‌های حامی پناهندگان برای تأمین سخت‌افزار و بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان اتباع خارجی.

- مذاکره با کمیسیون ملی یونسکو برای جذب منابع مالی و غیرمالی از سازمان‌های بین‌المللی برای تهیه بسته‌های آموزشی و تهیه تجهیزات سخت‌افزاری برای دانش آموزان مناطق محروم.

-ارسال نامه وزارت آموزش‌وپرورش به مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به‌منظور ایفای نقش سازنده در تلاش‌های بین‌المللی برای لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا به‌عنوان مانع اصلی آموزش‌های مجازی در کشور.

-مکاتبه با سازمان یونسکو، ارائه گزارش اقدامات و عملکرد سازنده آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران در مقابله و مدیریت با بیماری کووید ۱۹ و ارتقای جایگاه کشور.

-انعکاس وضعیت آموزشی ایران در شرایط بحران کرونا در مطبوعات انگلیسی‌زبان.

-مذاکره با یونیسف برای جذب مشارکت‌های مالی و غیرمالی و هم‌چنین کمک این سازمان به تقویت زیرساخت‌های شبکه شاد.

-معرفی شبکه شاد به‌عنوان یک تجربه ملّی آموزش از راه دور به جامعه بین‌الملل.

کد خبر 422452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.