جشنواره «مراغه در آینه هنر» برگزار می‌شود

شهردار مراغه از انتشار فراخوان نخستین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری «مراغه در آینه هنر» خبرداد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی اظهار کرد: این جشنواره با هدف ثبت و انعکاس قابلیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری باغ شهر مراغه، از شوی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای شهر و نیز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش شعر و عکس برگزار می‌شود که در آن علاقه مندان از سراسر کشور می‌توانند از ۱۶ اردیبهشت تا دهم تیر امسال، آثار هنری خود را به دبیرخانه آن واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.

شهردار مراغه اضافه کرد: در بخش عکس این جشنواره، آثار ارائه شده با موضوعات چشم اندازهای طبیعی و شهری شامل جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و بافت‌های شهری و چشم اندازهای اجتماعی شامل مراغه از گذشته تا امروز، مشاغل سنتی و اماکن مذهبی و بازارهای مراغه و نیز فرهنگ و هنر شامل آئین‌ها و شخصیت‌های برجسته مراغه خواهد بود.

احمدی گفت: بخش شعر این جشنواره نیز در زمینه‌های طبیعت و زیبایی‌ها، جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و بافت‌های شهری، شاخصه‌های اجتماعی شامل مراغه از گذشته تا امروز، اماکن مذهبی اجتماعی و تاریخی و هشت سال دفاع مقدس و نیز شاخص‌های فرهنگ و هنر شامل شامل آئین‌ها و شخصیت‌های برجسته مراغه است.

وی افزود: نتایج داوری آثار ارائه شده نیز اول تا پنجم مرداد امسال اعلام و در دهم مردادماه نیز در مراسمی از برگزیدگان این جشنواره فرهنگی و هنری همزمان با عید سعید قربان تجلیل خواهد شد.

شهردار مراغه اضافه کرد: همچنین نمایشگاهی از عکس‌های منتخب این جشنواره از ۱۰ تا ۱۸ مرداد به مناسبت عید غدیر تا عید قربان در این شهرستان برپا خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 422449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.