بعد از قهرمانی با مدیریت سپاهان به مشکل خوردم/کیفیت لیگ برتر هر سال پایین‌تر می آید

"عبدالله کرمی"فوتبال را از تیم بوتان دزفول آغاز کرد، سال ۸۵ به تیم فوتبال فولاد خوزستان پیوست و از طریق محمد مایلی کهن به فوتبال ایران معرفی شد. سال ۹۳ وارد سپاهان شد و دوسال بعد این تیم را ترک کرد. او به علت مشکلاتی که از ناحیه کمر داشت ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، او فوتبال خود را از تیم بوتان دزفول زیر نظر ایرج رضایی شروع کرد. او در سال ۸۵ با پیوستن به تیم فولاد خوزستان وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شد. این بازیکن محمد مایلی کهن را معرف خود به فوتبال ایران می‌داند و اعتقاد دارد اگر این مربی نبود او به جایگاهی در فوتبال نمی‌رسید.

کرمی سابقه بازی در تیم‌های بوتان دزفول، شهرداری دزفول، شاهین بوشهر، فولاد خوزستان و سپاهان را دارد و توانسته با تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان قهرمان لیگ برتر فوتبال شود.

وی سال ۹۴_۹۳ به سپاهان پیوست و پس از دو فصل حضور در این تیم سال ۹۶ جدا شد. این بازیکن در ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. کرمی می‌گوید سال دومی که در سپاهان حضور داشته با مدیران این باشگاه به مشکل خورده، اما به خاطر هواداران این تیم تحمل کرده است، خبرنگار ایمنا با این بازیکن سابق فوتبال گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

از چه سالی فوتبال را شروع کردی و چه اتفاقی افتاد به این رشته علاقه‌مند شدی؟

از خردسالی به این رشته علاقه داشتم. در کوچه‌ها بازی می‌کردیم و دوستانم به من می‌گفتند که استعداد دارم. زیر نظر ایرج رضایی در تیم بوتان دزفول فوتبال را شروع کردم که این مربی معرف من به فوتبال ایران بود، بعد از آن به تیم شهرداری دزفول پیوستم و سال ۸۵ با ورود به فولاد خوزستان بازی حرفه‌ای خود را زیر نظر محمد مایلی کهن ادامه دادم.

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

سابقه بازی در تیم‌های بوتان دزفول، شهرداری دزفول، شاهین بوشهر، فولاد خوزستان و سپاهان را دارم.

کدام یک از تیم‌هایی که در آن حضور داشتی امکانات بهتری داشت و راحت‌تر بودی؟

شاهین بوشهر، فولاد خوزستان و سپاهان تیم‌های دوست داشتنی و پرطرفداری هستند که نمی‌توان گفت کدام بهتر است زیرا در هر سه تیم راحت بودم و حس می‌کردم خانه خودم است.

چه سالی به سپاهان پیوستی و کی از این تیم جدا شدی؟

سال ۹۳ وارد سپاهان شدم، دو سال برای این تیم بازی کردم و سال ۹۶ جدا شدم.

دلیل جدایی از سپاهان باوجود عملکرد خوبی که داشتی چه بود؟

قراردادم دوساله بود و در سال سوم باشگاه تمایلی برای ادامه همکاری نداشت و با من تماس نگرفتند.

آیا این جدایی به مربی جدیدی که در آن سال وارد سپاهان شد، مربوط می‌شود؟

بله، زیرا باشگاه‌ها به خواسته مربی بازیکن جذب می‌کند که احتمال زیاد مربی من را نخواسته است.

سپاهان را چطور باشگاهی می‌بینی؟

سپاهان باشگاه بزرگی است که تیمی حرفه‌ای با امکانات و هوادارانی خوب دارد.

لقب جومونگ را هواداران کدام تیم روی تو گذاشتند؟

از زمانی که شاهین بوشهر بودم به من می‌گفتند جومونگ که این لقب روی من ماند و به هر تیمی پیوستم من را با این لقب صدا می‌زدند.

نظرت راجع به تماشاگران سپاهان چیست؟

سال اولی که در سپاهان بودم با این تیم قهرمان شدیم و سال بعد با مدیریت نالایق سپاهان به مشکل برخوردم که تنها دلیل تحمل این مشکل‌ها هواداران سپاهان بودند و به خاطر علاقه قلبی که به آنها داشتم در تیم ماندم. برخی تماشاگران به خاطر منافع خود طرفدار تیمی می‌شوند، اما هواداران سپاهان تیم خود را دوست دارند. از تماشاگران سپاهان چیزهای زیادی یاد گرفتم و از همه آنها تشکر می‌کنم که دو سال خوب را برای من رقم زدند. امیدوارم سپاهان به درجات بالایی برسد و دل هواداران خود را شاد کند.

سالی ۹۴_۹۳ که در لیگ برتر با سپاهان قهرمان شدی چطور گذشت؟

لیگ را با سرمربیگری زلاتکو کرانچار خوب شروع کردیم، اما در ادامه باشگاه سپاهان به علت کسب نتایج ضعیف با این مربی به مشکل برخورد که حسین فرکی را جایگزین او کردند. با ورود فرکی مقطعی در نتیجه گیری به مشکل خوردیم، در نهایت شش بازی پایانی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و منتظر نتیجه بازی نفت تهران و تراکتور شدیم؛ زیرا با تساوی این دوتیم به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کردیم. هیچوقت ان شب را فراموش نمی‌کنم، دل شوره داشتیم و در زمین ماندیم تا نتیجه بازی نفت تهران و تراکتور مشخص شود.

در شش هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ۹۴-۹۳ به بازیکنان و کادر فنی باشگاه سپاهان چه گذشت؟

جلسه‌ای گذاشته شد و با ما درباره ادامه بازی‌ها صحبت کردند، اما به قهرمانی امیدی نداشتیم؛ چون نتایج دیگر تیم‌ها در سرنوشت ما تأثیرگذار بود. هر بازی که پیروز می‌شدیم و می‌دیدم در دیگر بازی‌ها نتایج دلخواه ما کسب می‌شود بیشتر به کسب مقام امیدوار می‌شدیم. به یاد دارم روزهای پایانی به ما خیلی سخت گذشت.

با مربی‌های که کار کردی کدام را قبول داری؟

با مربی‌های خارجی و داخلی زیادی کار کردم که همه خوب و با دانش بودند و درس‌های زیادی به من آموختند، از همه آنها تشکر می‌کنم؛ اسم آوردن سخت است و فقط می‌توانم از محمد مایلی کهن نام ببرم که معرف من به فوتبال ایران بود.

از تیم‌های پایتخت پیشنهاد داشتی؟

بله از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم، اما به خاطر اینکه دنبال حاشیه نبودم و می‌خواستم با آرامش بازی کنم پیشنهادشان را نپذیرفتم.

چرا از حاشیه دوری کردی در صورتی که برخی بازیکنان با حواشی که به وجود می‌آورند مطرح می‌شوند؟

همیشه سعی کردم چیزی که هستم را نشان دهم به جای اینکه با دعوا و حاشیه خودم را معرفی کنم. همیشه سعی کردم آرامشم را حفظ کنم و به دور از حواشی باشم تا کسی از من ناراحت نباشد زیرا ورزش دوره‌ای دارد که تمام می‌شود، اما رفاقت و اخلاق می‌ماند.

دوست داشتی لژیونر شوی؟

همه بازیکنان دوست دارند لژیونر شوند من هم از کشورهای خلیج‌فارس پیشنهاد بازی داشتم، اما میلی به رفتن نداشتم.

طرفدار چه تیمی هستی؟

در ایران همه تیم‌های کشورم را دوست دارم، اما در خارج طرفدار رئال مادرید هستم.

چه شخصی را به عنوان الگوی ورزشی خود قرار دادی؟

در فوتبال زلاتان ابراهیمویچ را الگوی خود قرار دادم.

در ورزش به آنچه می‌خواستی رسیدی؟

من یک شخصیت خجالتی دارم که هیچ زمانی به دنبال پیشرفت زیاد نبودم، زیرا هر جا حواشی باشد پیشرفت بیشتری هم خواهد داشت. متأسفانه به دلایل شخصی به چیزی که می‌خواستم در ورزش نرسیدم.

آیا لیگ برتر فوتبال ایران پیشرفت داشته است؟

به نظرم کیفیت لیگ برتر فوتبال هر ساله ضعیف‌تر و هرچه جلو ترمی رویم کیفیت بازی‌ها پایین‌تر می‌آید.

دلیل پایین آمدن کیفیت بازی‌ها می‌تواند حواشی باشد؟

در حال حاضر تمام تیم‌ها به دنبال حاشیه هستند که گفته می‌شود نتیجه یک مسابقه بیرون از زمین بازی گرفته می‌شود و نمی‌توان گفت این حرف حقیقت دارد یا خیر. باید اجازه دهیم همه چیز دست فوتبال باشد و به دنبال حواشی نرویم تا پیشرفت کنیم. باید بپذیریم که اشتباهات داوری جزئی از بازی است که به نظر من اگر نباشد فوتبال جذابیتی ندارد.

چرا به شماره ۱۰ علاقه داری؟

شماره ۱۰ دوست داشتنی است و به خاطر اینکه در پست مهاجم فوتبالم را با این شماره شروع کردم دوستش دارم. به هر تیمی پیوستم با اینکه به مرور زمان پستم عوض شد، اما پیرهن شماره ۱۰ را به من می‌داند، زمانی هم که وارد سپاهان شدم من این پیراهن را نخواستم، اما گفتند این شماره را برای تو گذاشتیم!

خاطره‌انگیزترین شوتی که زدی و گل شده کدام بازی بود؟

شوت زیاد زدم، اما بهترین آن بازی شاهین بوشهر و مس کرمان بود که یک شوت زدم و با گزارش بهرام‌نژاد ضربه من زیباتر شد.

چرا از فوتبال خداحافظی کردی؟

سال گذشته کمرم مشکل داشت که تصمیم گرفتم فوتبال بازی نکنم، اما آن را به صورت رسمی اعلام نکردم و به خاطر اینکه تیم‌ها برای قرارداد با من تماس می‌گرفتند امسال این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردم.

در آینده چه هدفی داری؟

برای آینده تصمیم خاصی نگرفتم و می‌خواهم یکسال استراحت کنم بعد از آن تصمیم می‌گیرم که زندگی ورزشی را پیش ببرم یا وارد یک کار دیگر شوم.

هدف آینده؟

مربیگری شغل سخت پر استرس است و تصمیم خاصی برای آینده نگرفتم.

حرف آخر؟

تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در فوتبال حرفه‌ای به من کمک کردند.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 422446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.