زندانی‌های فیلیپینی در انتظار مرگ ناشی از کووید -۱۹

دولت فیلیپین برای مهار شیوع ویروس کرونا تعداد ۱۰ هزار زندانی را آزاد کرد اما منتقدان گفته‌اند که همچنان زندان‌های سراسر کشور مملو از جمعیت است و باید افراد بیشتری آزاد شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زندان‌های فیلیپین جزء پرجمعیت‌ترین زندان‌های سراسر دنیا بشمار می‌رود که متأسفانه این روزها درگیر شیوع ویروس کرونا شده است. محققان گفته‌اند که در صورت مهار نشدن ویروس کرونا، که به دنبال کاهش جمعیت در این مکان‌ها صورت خواهد گرفت، زندان‌های فیلیپین به مرکز شیوع ویروس کرونا در آسیای جنوبی تبدیل خواهد شد. تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از مردمی که پشت میله‌های بسته فیلیپین زندگی را سپری می‌کنند به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که نتیجه آزمایش بسیاری از کارکنان زندان‌ها مثبت شده است و باعث ایجاد هراس در بین تمام مردم ساکن در این مکان‌های بسته شده است.

دولت فیلیپین برای کاهش تراکم جمعیت در بازداشتگاه‌های سراسر کشور تعداد ۱۰ هزار نفر زندانی را از بین کسانی که به خاطر جریمه‌های نقدی حبس شده‌اند، افراد مسنی که بیشتر در معرض خطر آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دارند و کسانی که کمتر از شش ماه از زمان حبسشان باقی مانده است را آزاد کرده است اما همچنان جمعیت در هر سلول به حدی زیاد است که امکان رعایت فاصله زندانیان از یکدیگر وجود ندارد که در نتیجه وجود کرونا در زندان می‌تواند منجر به ابتلای تمام افراد شود.

این روزها بسیاری از زندانیان فیلیپینی لحظات هراسناکی را تجربه می‌کنند به طوری که برخی از آنان در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند که در انتظار مرگ خود روز و شب‌ها را سپری می‌کنند و هیچ امیدی به رهایی از ویروس کرونا در این شرایط بد زندان‌ها ندارند. برخی از آن‌ها نیز ادعا کرده‌اند که در سلول‌هایی که تنها برای دو نفر طراحی شده است، تعداد ۱۱ نفر زندگی می‌کنند و با وجود استفاده از ماسک و دستکش تضمینی برای رهایی آنان از کرونا وجود ندارد. این در حالی است که برخی زندانیان نیز از پوشیدن ماسک و دستکش سر باز می‌زنند و گرمای فضای داخل سلول‌ها را بهانه‌ای برای آن تلقی می‌کنند.

پیش از گسترش ویروس کرونا نیز مقامات رسمی از مرگ سالانه پنج هزار نفر در ندامتگاه‌های سراسر کشور به علت ضعف سیستم‌های ایمنی خبر داده بودند که با وجود کووید -۱۹ این تعداد بدون شک به بی‌نهایت خواهد رسید. کارشناسان نیز استدلال کرده‌اند که سیستم تهویه ضعیف، کمبود امکانات بهداشتی و کیفیت پایین غذاهای زندانیان در کنار تراکم جمعیتی غیر قابل باور باعث گسترش بیماری‌های واگیر در بازداشتگاه‌ها و در نتیجه مرگ بسیاری از مردم آنجا می‌شود.

تا کنون بیش از ۹ هزار نفر از مردم فیلیپین به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که با وجود آمار پایین انجام آزمایشات کووید -۱۹ تصور می‌شود تعداد بسیار بیشتری به این ویروس آلوده باشند. زندانیان فیلیپین نیز از این امر مستثنی نیستند؛ آمار آزمایش در میان آن‌ها بسیار پایین است و چه بسا افرادی به کووید -۱۹ مبتلا شده باشند اما تا کنون علائمی از خود نشان داده نباشند. این امر باعث نگرانی بسیاری از محققان و منتقدان فیلیپینی شده است و آن‌ها را به سمت انتقاداتی شدید از کم‌کاری دولت سوق داده است. منتقدان از مقامات رسمی خواسته‌اند علاوه بر افزایش آزمایش‌های کرونایی در میان زندانیان، افراد بیشتری را آزاد کند تا در نتیجه فضای بیشتری در میان بازماندگان حاکم شود و امکان انتقال ویروس از یک فرد به دیگری کاهش یابد.

کد خبر 422430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.