۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
روزه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از نظر علمی روزه برای افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی با وجود شیوع کرونا مشکلی ندارد.

محسن تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روزه داری برای افراد سالم مفید است، اظهار کرد: فرد روزه دار بهتر است حداقل هشت تا ۱۰ لیوان آب را یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر بنوشد.

وی ادامه داد: غلات، حبوبات و گوشت همراه با سالاد و سبزیجات در وعده سحر مصرف شود و نوشیدن مقدار کافی آب برای افراد روزه دار ضروری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه روزه داری برای افراد سالم به تقویت و افزایش سیستم ایمنی، کاهش استرس و فاکتورهای التهابی در بدن کمک می‌کند، تصریح کرد: افراد سالم از فرصت سلامت‌افزای ماه رمضان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از نظر علمی روزه برای افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی با وجود شیوع کرونا مشکلی ندارد.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه پرهیز از خوردن غذای شیرین در افطار بسیار مهم است، افزود: مصرف سیزیجات و میوه‌ها مانند خیار، هندوانه، سیب، کاهو و گوجه در فاصله افطار تا سحر جهت تأمین آب بدن توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد روزه دار با چای کمرنگ و شیر کم چرب روزه خود را باز کنند و در ساعات خنک فعالیت فیزیکی داشته باشند و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا لازم است شهروندان بهداشت فردی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.‌

کد خبر 422429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.