۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
بهسازی پارک جنگلی بیرجند

شهردار بیرجند از اجرای طرح‌های بهسازی پارک جنگلی این شهر خبر داد و گفت: امید است در ماه‌های آینده بخش‌هایی از پارک جنگلی مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید با بیان اینکه پارک جنگلی یکی از ظرفیت‌های مغفول این شهر در گذشته بود، اظهار کرد: با مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند عملیات بهسازی و زیباسازی این پارک در مساحت ۴۰ هکتار با هدف ایجاد فضای‌های تفریحی مناسب برای استفاده همشهریان و مسافران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه احداث پیست پیاده‌روی، دوچرخه، سنگفرش، اجرای دیوار سنگی، زیرسازی، کف سازی، فضای نشیمن، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی، پارکینگ و فضاهای تجاری، آمفی‌تئاتر، سالن اجتماعات و اقامتگاه گردشگری و زمین‌های مختلف ورزشی پیش‌بینی شده است، گفت: برای ورود به پارک جنگلی دو ورودی از بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار صنعت و معدن پیش بینی شده است که ورودی اصلی آن از بلوار پیامبر اعظم (ص) است که برای آن اِلمانی در نظر گرفته شده است.

شهردار بیرجند گفت: برای نورپردازی این مجموعه هم گزینه‌های مختلفی مطرح شده که بهترین آن برای اجرا انتخاب خواهد شد و همچنین در مقابل ورودی پارک جنگلی از بلوار پیامبر اعظم (ص) پارکینگی در نظر گرفته شده است که در گذشته محل انباشت نخاله بوده و جدول گذاری آن هم انجام شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه تجهیزات برج نوری پارک هم خریداری شده است، افزود: دریاچه مصنوعی پارک بعد از بهسازی به عنوان مخزن اصلی آب پارک با مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت که تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

جاوید با بیان اینکه رستوران، کافی شاپ، فضاهای بازی، فضاهای ورزشی برادران و خواهران، بوستان فدک ویژه بانوان و باغ پرندگان از دیگر بخش‌های پارک جنگلی بیرجند است، خاطرنشان کرد: در فضاهای ورزشی خواهران و برادران پنج قسمت برای ورزش‌های ساحلی، والیبال، زمین استاندارد چمن مصنوعی و تنیس خاکی مد نظر قرار گرفته است و بوستان فدک ویژه بانوان در بخشی از پارک جنگلی در حال احداث است و اجرای سیستم آبیاری فضای سبز، نماز خانه و سرویس‌های بهداشتی از دیگر بخش‌هایی است که در بهسازی پارک جنگلی در حال اجرا است.

وی اظهار امیدواری کرد: در ماه‌های آینده بخش‌هایی از طرح بهسازی پارک جنگلی مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 422424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.