۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
خمین، میزبان جشنواره عسل

شهردار خمین از برگزاری نخستین جشنواره ملی عسل، فرآورده‌های جانبی و صنعت زنبورداری در زادگاه امام راحل(ره) خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵ استان در این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی عسل از دهم تا هفدهم مرداد امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در منطقه تفریحی بوجه خمین برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی قابلیت‌های خمین در حوزه تولید عسل و حرفه زنبورداری و برند سازی عسل این شهرستان برشمرد و ادامه داد: معرفی عسل این شهرستان در سطح کشور باعث افزایش اشتغالزایی در تولید این محصول می‌شود.

شهردار خمین گفت: ۳۰ درصد از هزینه‌های برگزاری این جشنواره و واگذاری مکان، غرفه و نیروی انسانی توسط شهرداری این شهر تأمین می‌شود و انتظار می‌رود ۷۰ درصد باقی هزینه‌های جشنواره را ادارات و تولیدکنندگان عسل تأمین کنند.

مرتضییان اضافه کرد: نمایشگاه سوغات محلی استان‌های شرکت کننده و آئین رقص محلی از برنامه‌های جنبی نخستین جشنواره ملی عسل در خمین است.

به گزارش ایمنا، خمین از قطب‌های تولید عسل در کشور محسوب می‌شود که از نظر کمیت بعد از شازند رتبه دوم تولید این محصول را استان مرکزی دارد، اما از نظر کیفیت در جایگاه نخست قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 422394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.