اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان بودجه دولتی برای مرمت پل غازیان

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از سوی دولت برای مرمت پل غازیان اختصاص داده شده و باید برای گرفتن آن پیگیری‌های لازم انجام شود که اگر فراخوان نمی‌دادیم این اعتبار نیز تخصیص نمی‌یافت.

تهمتن وکیل‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فراخوان مسابقه بهسازی و کف‌سازی پل تاریخی غازیان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای این فراخوان انجام شده و داوران از بندرانزلی و تهران انتخاب و بزودی معرفی خواهند شد.

وی افزود: احتمال اینکه جوایز مسابقه افزایش پیدا کند نیز وجود دارد تا با استقبال بیشتری برای شرکت در فراخوان مواجه شویم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی تصریح کرد: میراث فرهنگی تا پیش از آنکه این فراخوان داده شود اصلاً برای ساماندهی پل غازیان اقدام قابل توجهی انجام نمی‌داد و حال که شورای شهر و شهرداری دست بکار شده و فراخوان داده‌اند، یک پیمانکار میراثی آورده‌اند که اقدامات لازم را برای مرمت پل انجام دهد.

وی ادامه داد: طرح موجود مربوط به بهسازی و کف‌سازی روی پل می‌شود و برای مرمت پایه‌های پل باید میراث فرهنگی ورود کند اما مثل اینکه تا وقتی قسمتی از پل نریزد قرار نیست به فکر آن باشند.

وکیل‌منفرد با تاکید بر اینکه اگر میراث قصد مرمت کلی پل غازیان را دارد باید برداشتی کلی از وضع پل داشته باشد اضافه کرد: فردی که نورپردازی پل را انجام داده و به جزئیات پل واقف بود مدعی است وضعیت این پل خیلی وخیم‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

وی با بیان اینکه میراث اگرچه خواهان حفظ این پل بوده و نمی‌خواهد اتفاقی برای آن بیفتد ولی مشکل مالی دارند، افزود: ۵۰۰ میلیون تومان از سوی دولت برای مرمت این پل اختصاص داده شده و باید برای گرفتن آن پیگیری‌های لازم انجام شود که اگر فراخوان نمی‌دادیم این اعتبار نیز تخصیص نمی‌یافت.

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه شهرداری انزلی نیز ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اختصاص داده که امکان افزایش آن وجود دارد، ادامه داد: برداشتن لوله‌هایی که در مجاورت پل قرار دارد با وجود آنکه هزینه بالایی دارد توسط آبفا در حال انجام است؛ این لوله‌ها برای موضوعات پدافندی بر روی پل پیش‌بینی شده بود و برداشتن آن راحت نبود اما آبفا در این زمینه همکاری خوبی کرد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 422387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.