توسعه پروژه‌های سلامت‌محور در قزوین

شهردار قزوین از توسعه پروژه‌های سلامت‌محور با هدف ایجاد محیط مناسب برای ورزش و تفریح شهروندان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم شهرسازی در عصر کنونی باید توجه به سلامت انسان باشد که در این راستا توسعه طرح‌های پیاده راه‌ها برای تقویت سلامت جسمی و روحی شهروندان در اولویت است.

وی اضافه کرد: توسعه شهرنشینی و افزایش استفاده از خودروها سلامت شهروندان را به خطر انداخته و امروز بیشتر طرح‌های ما خودرو محور شده است، لذا در این دوره تلاش کردیم با کمک شورا به سمت اجرای طرح‌های برویم که زندگی شهروندان را تسهیل و راحت کند.

شهردار قزوین عنوان کرد: طرح‌های پیاده‌راه‌سازی در شهر قزوین به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی شهر با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان، زیباسازی معابر شهری، دفع و هدایت آب‌های سطحی و فصلی و توسعه متوازن و عدالت محور اجرا شده است.

طاهرخانی گفت: پروژه پیاده‌روسازی خیابان‌های سعدی شمالی، بوعلی و بلوار مدرس با هدف بهسازی پیاده روهای شهر قزوین و در راستای نهضت پیاده روسازی اجرا شده است.

وی اظهار کرد: پروژه جاده قهرمانان سلامت در بلوار امام علی (ع) از پروژه‌هایی سلامت محور شهرداری قزوین است که در منطقه سه شهرداری اجرا شده و فاز اول آن به بهره برداری رسیده است.

شهردار قزوین گفت: این پروژه به مساحت سه کیلومتر در دو فاز اجرا شده که فاز اول آن به مساحت ۱.۵ کیلومتر پیاده راه، سه هزار مترمربع فضای سبز است.

طاهرخانی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های سلامت محور ضمن تأمین آرامش و سلامت شهروندان به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از ترددهای غیر ضروری خودروها هم کمک شود.

کد خبر 422380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.