۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
ضدعفونی بیرجند با ۵ دستگاه روت‌فایر

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از تغییر فنی پنج دستگاه روت‌فایر این سازمان برای اجرای عملیات ضدعفونی اماکن و معابر این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی حسینی اظهار کرد: با ایجاد تغییر در پنج دستگاه روت‌فایر خودروهای آتش نشانی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهری، پمپ بنزین‌ها و ایستگاه‌های اتوبوسرانی وسایل بازی موجود در پارک‌ها، میادین میوه و تره بار و پایانه برابر دستورالعمل موجود اقدام شد.

وی با بیان اینکه از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا این سازمان علاوه بر ضد عفونی روزانه شش ایستگاه آتش‌نشانی بیرجند برای ضد عفونی نقاط شهری و محیط‌های بعضی از دانشگاه‌ها و کلاس‌های درس نیز اقدام کرد، گفت: پمپ دستگاه‌های روت‌فایر به گونه‌ای عمل می‌کند که با وجود استفاده از حجم کم آب، کاربری بالایی برای ضد عفونی نقاط مختلف شهری دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند ادامه داد: در یکی از دستگاه‌های روت‌فایر فن تهویه فشار مثبت با لوله کشی و استفاده از نازل‌های مناسب طوری طراحی شد که با اتصال به آب و با فشار ایجاد شده توسط فن، آب برای ضد عفونی مکان‌های ترجیحاً مسقف که نیاز به حجم زیادی برای ضدعفونی دارند، استفاده می‌شود.

حسینی اظهار کرد: ضد عفونی خیابان‌های اصلی بدون اپراتور انجام می‌شود و نیاز به فرد دیگری جز راننده خودرو نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل پایش به اندازه ماده ضد عفونی در هنگام انجام، عملیات این کار خسارتی به پمپ‌های خودروهای اطفای حریق، تجهیزات و تأسیسات موجود در فضای شهری وارد نمی‌کند، گفت: علاوه بر اینکه ۹۱ نفر از نیروهای عملیاتی آتش نشانی در این امر مشارکت دارند، تعدادی از آتش نشان‌ها هم به صورت جهادی در روزهای غیر شیفت با مدیریت بحران شهرداری بیرجند داوطلبانه بدون گرفتن اضافه کار برای ضد عفونی همکاری می‌کنند.

کد خبر 422371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.