۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
تشخیص سریع کرونا توسط برچسب هوشمند

پژوهشگران اخیرا موفق شده‌اند برچسب هوشمندی تولید کنند که می‌تواند بیماری کرونا را قبل از بروز علائم آن تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تشخیص بموقع بیماری کرونا می‌تواند مانع شیوع هر چه بیشتر آن شود، بنابراین محققان و پژوهشگران دنبال پیدا کردن روش‌های مختلف برای تشخیص زود هنگام این بیماری هستند. به عنوان مثال، محققان آمریکایی اخیراً برچسب هوشمندی توسعه داده‌اند که می‌تواند بیماری کووید -۱۹ را قبل از بروز علائم آن تشخیص دهد.

برچسب هوشمند جدید که روی گلو قرار می‌گیرد با کمک حسگرهای خود سرفه‌های فرد را بررسی کرده و ضربان قلب او را اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه نرم و فرم پذیر، داده‌ها را به یک سرور خصوصی منتقل می‌کند. در این سرور، الگوریتم‌ها نمودار گرافیکی را برای تحلیل داده‌ها توسط پزشکان و متخصصان فراهم می‌کند و پزشکان می‌توانند از طریق این اطلاعات دیجیتالی دریافتی، روند سلامت بیماران خود را پیگیری کنند.

برچسب هوشمند تشخیص کرونا قابلیت شارژ دارد؛ بنابراین کاربران در پایان هر روز این برچسب را به راحتی از پوست گلوی خود جدا کرده و به یک شارژر بی‌سیم وصل می‌کنند. از آنجایی که این دستگاه قابل حمل کوچک سیم، الکترود، باطری جدا شدنی و پورت شارژ ندارد، کاربران می‌توانند هنگام دوش گرفتن نیز از آن استفاده کنند.

در حال حاضر ۲۵ فرد مبتلا به ویروس کووید -۱۹ از این برچسب هوشمند استفاده می‌کنند. پژوهشگران قصد دارند با استفاده از داده‌های به دست آمده از این افراد، الگوریتم‌های دستگاه خود را ارتقا داده و در مرحله بعدی پروژه، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون را نیز به قابلیت‌های آن اضافه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

کد خبر 422339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.