پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه احداث تصفیه خانه چهل بازه مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از پیشرفت ۶۷ درصدی احداث تأسیسات تأمین آب کیفی در تصفیه خانه چهل بازه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در بازدید از تصفیه خانه چهل بازه با بیان اینکه احداث این تأسیسات نقش ویژه‌ای در تأمین آب مورد نیاز فضای سبز دارد، گفت: تولید این آب به عنوان یکی از منابع آبی پایدار نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، حفظ محیط‌زیست و آب‌های زیربنایی دارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت منابع آبی و وقوع بحران کمبود آب در بسیاری از نقاط کشور سبب شده است که تفکر استفاده مجدد از این آب‌ها به عنوان یک راهکار پایدار در کشور اهمیت پیدا کند، افزود: هم اکنون در دنیا از این منبع جهت آبیاری بخشی از فضاهای سبز همچون زمین‌های ورزشی، کمربندهای سبز، بوستان‌ها و فضای سبز اماکن عمومی استفاده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد منابع آبی ناپایدار را تابع شرایط اقلیمی دانست و بر دستیابی به منابع آبی پایدار از طریق ایجاد تصفیه خانه‌ها جهت آبیاری فضای سبز مشهد تاکید کرد.

وی تصریح کرد: احداث این تأسیسات با استفاده از تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه معادل ۴ هزار و ۳۲۰ مترمکعب در شبانه روز در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث و بیش از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یعقوبی گفت: آب حاصل از این تصفیه خانه مشکل کمبود آب در اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز محدوده کمربند سبز جنوبی را تا حد زیادی مرتفع می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: احداث این پروژه مدرن در تابستان امسال به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

کد خبر 422318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.