ایجاد ۸۲۴۹ فرصت شغلی کمیته امداد در سال ۹۸

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: کمیته امداد استان اصفهان در سال ۹۸ با پرداخت تسهیلات اشتغال و ارائه خدمات کاریابی، هشت هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محمدرضا کیانی، با تاکید بر اهمیت خودکفایی جامعه تحت حمایت این نهاد، اظهار کرد: به جز سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، سایر مددجویان با ارائه خدمات آموزشی، فنی و حرفه‌ای، مشاوره شغلی، پرداخت تسهیلات اشتغال، بازاریابی و همچنین کاریابی با همکاری بانک‌ها و مؤسسات کارآفرینی به سمت خودکفایی و توانمندی هدایت می‌شوند.

وی افزود: آموزش، ارائه مشاوره شغلی، پرداخت تسهیلات اشتغال و کاریابی از محورهای اصلی خدمات اشتغال کمیته امداد استان اصفهان است که در این راستا در سال ۹۸ بیش از هشت هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی توسط این نهاد برای مددجویان استان فراهم شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال بیشترین سهم در فرصت‌های شغلی ایجاد شده این نهاد داشته است که بیش از ۲۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب ۶۶۹۷ وام قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۸ به مددجویان و واجدین شرایط توسط این نهاد پرداخت شده است.

وی در خصوص خدمات کاریابی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان، گفت: این خدمات بر ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان برای استخدام مددجویان از جمله پرداخت وام قرض‌الحسنه به ازای بکارگیری هر مددجو و یا پرداخت حق بیمه ماهیانه آن به مدت معینی استوار شده است و در سال ۹۸ از این طریق یک هزار و ۵۵۲ نفر از جامعه تحت حمایت این نهاد، جذب بازار کار شده‌اند.

کیانی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای افزایش کارایی و بهره‌وری طرح‌های اشتغال مددجویان، اظهار کرد: این طرح‌ها به مدت ۵ سال تحت نظارت ادواری قرار دارند، همچنین خدماتی از قبیل وام مجدد، مشاوره، فروش و بازاریابی نیز به آنها ارائه می‌شود.

کد خبر 422305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.