ثبت ملی دریاچه نمک به توسعه گردشگری کویر مرنجاب می‌انجامد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان معتقد است ثبت ملی دریاچه نمک آران و بیدگل در فهرست میراث طبیعی کشور توسعه گردشگری کویر مرنجاب کمک خواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری _امروز ۱۶ اردیبهشت ماه_ گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره کل در سطح استان، توسعه ثبت ملی میراث طبیعی در کنار میراث تاریخی استان در راستای برنامه‌ریزی بهینه به منظور بهره‌مندی از این مواهب خدادادی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: در طی سال‌های گذشته عمدتاً گردشگری در استان اصفهان بر محور گردشگری، فرهنگی و تاریخی استوار بود، لیکن در طی ۵ سال گذشته کوشش کرده‌ایم تا گردشگری بر مبنای طبیعت گردی را نیز در پهنه استان با توجه به توان بالقوه فراوان شهرستان‌های استان توسعه بخشیم.

وی تاکید کرد: دریاچه نمک آران و بیدگل بزرگترین دریاچه نمک کشور به شمار می‌رود، در حقیقت در حد فاصل سه استان، اصفهان، قم و سمنان واقع شده است، با این وصف آسان‌ترین مسیر دسترسی به آن از مسیر شمال شهرستان آران و بیدگل است.

الهیاری خاطر نشان کرد: دریاچه نمک کویر مرکز ایران از گستره‌ای بالغ بر ۵۵ کیلومتر مربع برخوردار است و عمدتاً از طریق رودهای فصلی و بارندگی‌ها در فصول بهار و زمستان مشروب می‌شود، با این وصف ویژگی‌های طبیعی این دریاچه و همچنین آثار تاریخی و طبیعی پیرامون آن از جمله کویر مرنجاب، فرصت مناسبی را به منظور توسعه گردشگری بر مبنای طبیعت گردی فراهم کرده.

وی اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته گردشگری طبیعت به ویژه کویر نوردی به صورت غیر استاندارد در منطقه گسترش یافته بود، لذا با ثبت دریاچه در فهرست میراث طبیعی و ثبت برخی آثار تاریخی منطقه همچون کاروانسرای مرنجاب و همچنین با تلاش در زمینه تعیین عرصه و حریم دریاچه (در سال ۱۳۹۹) در تلاش هستیم تا با حمایت از سرمایه گذاران، گردشگری را به صورت پایدار و در راستای حفاظت از مواهب طبیعی منطقه در کویر مرنجاب گسترش دهیم.

کد خبر 422260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.