تکلیف دفاتر امور شهری به ساماندهی شناسه ملی اشخاص حقوقی

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: لازم است تمامی دفاتر امور شهری و روستایی استانداری‌ها نسبت به انجام درخواست‌های تخصیص و یا بازبینی شناسه ملی اقدام و درخواست‌های بی اعتباری شناسه‌های ملی زائد را از طریق مکاتبه مستقیم با این دفتر پیگیری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عباس کرکه‌آبادی اظهار کرد: براساس مصوبه ۱۳۹۳.۱۱.۱ هیئت وزیران، شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان عددی یکتا به منظور تفکیک اشخاص حقوقی و انجام شفاف امور قانونی و مالی آنها مطرح شد و بر همین اساس، در راستای تخصیص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی مرتبط با ساختار وزارت کشور از جمله شهرداری و دهیاری، دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تعامل با هیئت ماده (۹)، از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹، اقدام به تخصیص شناسه ملی مربوط به ۴۷ هزار و ۷۵۵ مورد از اشخاص حقوقی شامل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه که این امر همچنان در حال انجام و پیگیری است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷، شناسه ملی دو هزار و ۹۶۰ دهیاری و ۴۰ شهرداری صادر و در سال ۱۳۹۸، از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه نیز شناسه ملی یک‌هزار و ۱۰۰ دهیاری و ۳۰ شهرداری تازه تأسیس صادر شده است.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: به دلیل سهولت در تخصیص و یا بازبینی اطلاعات شناسه ملی، «دستورالعمل نحوه بهره گیری از دسترسی استانی سامانه‌های تخصیص و بازبینی شناسه ملی اشخاص حقوقی (شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) و نحوه درخواست بی‌اعتباری شناسه‌های ملی زائد» به دفاتر امور شهری و روستایی استانداری‌های کشور ابلاغ شد.

کرکه‌آبادی افزود: لازم است تمامی دفاتر امور شهری و روستایی استانداری‌ها نسبت به انجام درخواست‌های تخصیص و یا بازبینی شناسه ملی براساس مشخصات کاربری ارائه شده و فایل‌های آموزشی و سایر دستورالعمل‌های ابلاغی در سامانه تخصیص و بازبینی شناسه ملی به نشانی http://ilenc.ssaa.ir اقدام و درخواست‌های بی اعتباری شناسه‌های ملی زائد را نیز از طریق مکاتبه مستقیم با این دفتر پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: اعطای این دسترسی به استانداری‌ها، این امکان را فراهم می‌سازد تا فرآیند تخصیص و بازبینی شناسه‌های ملی اشخاص حقوقی با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: در صورت تقاضای استان‌ها برای آموزش بیشتر سامانه تخصیص؛ این آمادگی وجود دارد تا آموزش‌های تکمیلی به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس به کاربران استانداری‌ها ارائه شود.

کد خبر 422246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.