صدور بیش از ۱۳ هزار رأی در کمیسیون‌های ماده صد مشهد

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد گفت: سال گذشته کمیسیون‌های ماده صد این کلانشهر در مجموع پرونده تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۳۴ ملک دارای تخلف را رسیدگی کرده است.

مسعود ایاز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهمترین موارد تخلفات ساختمان سال گذشته در مشهد، اظهار کرد: بیشترین میزان تخلفات ساخت و ساز در مشهد به ترتیب شامل پیشروی طولی مازاد از ۱۰ درصد، زیربنای بدون پروانه و پیشروی طولی تا ۱۰ درصد بوده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت هرچه بیشتر اصول و قواعد قانونی در ساخت و سازها از سوی شهروندان، افزود: شهروندان با عدم ارتکاب تخلفات ساختمانی، ضمن جلوگیری از بروز هزینه‌های مادی و معنوی برای خود و سایر افراد، به زیبایی و استانداردسازی هرچه بیشتر محیط خود کمک کنند.

مدیرکل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد از عقد قرارداد ابلاغ آرای کمیسیون ماده صد بر بستر سامانه الکترونیک برای نخستین بار در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در روند ابلاغات بدون نیاز به مراجعه حضوری مالکین به مناطق شهرداری از دستاوردهای طرح مذکور است.

وی ادامه داد: در راستای اصل برون‌سپاری و با توجه به آسیب‌شناسی و بازنگری فرآیندهای رسیدگی به پرونده‌های تخلفات ساختمانی به ویژه ابلاغ آرای کمیسیون‌های ماده صد، همچنین هوشمندسازی و چابک‌سازی سیستمی فرآیندهای موجود، قراردادی بین شهرداری مشهد و اداره کل پست خراسان رضوی جهت ابلاغ آرای کمیسیون ماده صد منعقد شد.

ایاز با بیان اینکه با توجه به استفاده از ظرفیت سامانه و بستر الکترونیک، این مهم با شرایط جدید برای نخستین بار در سطح کشور به اجرا در آمده است، افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در روند ابلاغات بدون نیاز به مراجعه حضوری مالکین به مناطق شهرداری از دستاوردهای طرح مذکور است.

کد خبر 422233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.