موزه گردی با رعایت فاصله اجتماعی!

موزه هنرهای مدرن آلمان یکی از اولین موزه‌های این کشور است که پس از تعطیلی‌های گسترده به دلیل شیوع ویروس کرونا بازگشایی شده است؛ بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند برای رعایت فاصله اجتماعی تمریناتی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب برلین، یکی موزه‌های کشور آلمان پس از بحران کرونا بازگشایی شده است. در ابتدا ربان‌ها و علامت‌گذاری‌های مختلفی برای رعایت حداقل فاصله اجتماعی که دولت آلمان اعلام کرده یعنی یک و نیم متر، به چشم می‌خورد. همچنین به هر بازدید کننده یک لوله پلاستیکی که یک و نیم متر طول دارد، داده می‌شود تا رعایت فاصله گذاری اجتماعی را تمرین کنند.

الرایک کریمیر، مدیر این موزه که یکم ماه می بازگشایی شده می‌گوید: "موزه یک فضای آزاد است که برای ایجاد یک افق تازه در اندیشه انسان طراحی شده است، اما ما مستقل از واقعیت موجود عمل نمی‌کنیم و حقایقی که بشر امروز با آن درگیر است را در نظر گرفته‌ایم."

بازگشایی موزه‌ها به تدریج در حال انجام است، در آلمان هر ایالتی قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد. در ایالت برلین موزه‌ها از این هفته می‌توانستد باز شوند و به فعالیت خود ادامه دهند، اما با این حال تنها چند موزه اعلام کردند بازگشایی خواهند کرد. حتی رئیس بنیاد میراث فرهنگی پروس اعلام کرد که "بازگشایی موزه‌ها در این شرایط مسئله مهمی نیست. یکی از نگرانی‌های اصلی، مدت زمانی است که بازدید کنندگان یک اتاق خواهند ماند و این خطر ابتلا به ویروس را افزایش می‌دهد."

با این حال موزه شهر "کوتبوس" آلمان تصمیم به بازگشایی گرفته است. در ابتدای ورود به موزه ویدئویی آموزشی برای رعایت فاصله اجتماعی و همچنین راهنمای بازدید از موزه در ایام شیوع کرونا به نمایش در می‌آید. مدیر این موزه توضیح می‌دهد: "اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب سپر فلکسی در قسمت پذیرش و پیشخوان و قرار دادن مایع ضد عفونی کننده دست در نقاط مختلف موزه انجام شده است."

کارکنان این موزه محاسبه کردند که در هر یک از اتاق‌های آن چند نفر می‌توانند با رعایت فاصله ایمن حضور داشته باشند. به طور کلی ظرفیت این موزه در کل بیش از ۱۰۰ نفر نمی‌شود. کریمیر دراین باره می‌گوید: "بازدید کنندگان ما افراد معقولی هستند و فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود آید. در ایام عادی بیشتر بازدید کنندگان گروه‌هایی در قالب تورهای گردشگری هستند که در این شرایط تا پاییز خبری از این تورها نیست."

پوشیدن ماسک در این موزه اجبار نیست، اما توصیه می‌شود ضمن اینکه هر بازدید کننده با پرداخت دو یورو تنها می‌تواند برای ۲۰ دقیقه در موزه باشد. موزه هنرهای مدرن آلمان درآمد خود را از دست داده است. به گفته مدیر موزه منابع مالی به شدت کاهش یافته و هنرمندان در شرایط سختی بسر می‌برند.

دولت آلمان در حال رایزنی با "صندوق زیرساخت‌های فرهنگی" است تا به مؤسسات فرهنگی آسیب دیده از پاندمی کرونا کمک کند. انجمن مؤسسات فرهنگی و صنایع خلاق این کشور خواستار حمایتی ۵۰۰ میلیون یورویی از صندوق شده است. همچنین دولت پیش تر اعلام کرده بود که به موزه‌های کوچک به محض بازگشایی ۱۰ میلیون یورو تسهیلات اعطا خواهد کرد.

تا کنون برخی از موزه‌های آلمان از جمله موزه "بروهان" برلین، موزه تاریخ آلمان، موزه "بابرنینی" و برخی از جاذبه‌های گردشگری دیگر اعلام کردند که در روزهای آتی فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت.

کد خبر 422194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.