راه‌اندازی سامانه هوشمند ناوگان خودرویی در شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از راه‌اندازی سامانه هوشمند ناوگان خودرویی برای بهینه‌سازی سیستم نقلیه در شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: اپلیکیشن سامانه هوشمند ناوگان خودرویی با هدف ارائه خدمات نقلیه به کارکنان شهرداری در راستای مأموریت‌های سازمانی و سرویس‌دهی در خصوص رفت‌وآمدهای پرسنل جهت امور اداری، طراحی شده است.

وی افزود: در فاز نخست، سازمان فاوا در استفاده از این سامانه پیشگام شده و در حال حاضر کارکنان این سازمان از این سامانه برای درخواست خودرو جهت انجام حمل‌ونقل‌های سازمانی استفاده می‌کنند که نتایج مطلوبی در پی داشته است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با تشریح نحوه عملکرد سامانه جدید عنوان کرد: در این سامانه هوشمند، خودروهای سازمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری به اشتراک گذاشته می‌شود و تحت نظر یک نقلیه مرکزی فعالیت می‌کنند که این امر امکان استفاده بهتر از مجموع خودورهای موجود را فراهم می‌کند همچنین هر یک از کارکنان می‌توانند با ورود به اپلیکیشن مربوطه و تعیین مبدا و مقصد سفر، درخواست خودرو کنند و از زمان تقریبی رسیدن خودرو اطلاع یابند.

وی با اشاره به مشکلات شیوه سنتی عملکرد خودروهای سازمانی تصریح کرد: در سیستم نقلیه به شکل گذشته که همچنان در اکثر ارگان‌ها رایج است، هر سازمان، ساختار نقلیه مخصوص به خود را دارد و کارکنان برای درخواست خودرو می‌بایست، به صورت تلفنی یا حضوری آن را از واحد نقلیه پیگیری کنند که در بسیاری اوقات با مشکلاتی همچون تأخیر در ارائه خدمات و ناهماهنگی‌هایی همراه است و نیز استفاده بهینه از اتومبیل‌های در اختیار صورت نمی‌گیرد.

رجائیان با تأکید بر نقش این سامانه در روان‌سازی عملکرد سیستم نقلیه در سازمان‌ها عنوان کرد: با به‌کارگیری این روش و امکاناتی نظیر «اشتراک سفر»، حجم کاری حوزه نقلیه پایین می‌آید و تعداد خودروهای مورد استفاده کاهش می‌یابد که در صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های شهرداری نیز مؤثر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: استفاده از سامانه هوشمند ناوگان خودرویی به صورت پایلوت از فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری در شهرداری مرکز راه‌اندازی خواهد شد. در گام بعدی، مناطق شهرداری مشهد نیز به تدریج از این سامانه استفاده خواهند کرد.

کد خبر 422171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.