«شیراز بهشت» را در اردیبهشت دنبال کنید

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: شعار امسال آئین نکوداشت روز شیراز، «شیراز بهشت» است که از ۱۵ اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مرتضی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در برنامه نامگذاری یک روز برای شهرهای مختلف ایران، روز شیراز اولین روزی بود که برنامه نکوداشت آن در ۱۵ اردیبهشت ماه تصویب شد و علت نامگذاری این روز در فصل اردیبهشت ماه زیبایی شهر شیراز در این فصل است.

وی افزود: امسال بیشتر برنامه‌های نکوداشت روز شیراز به دلیل محدودیت‌ها و همه گیری ویروس کرونا، بیشتر در فضای مجازی برگزار می‌شود و از برگزاری مراسم به شکل حضوری خودداری شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: هرچند برگزاری مراسم به صورت مجازی، محدودیت به دنبال داشت، اما آئین نکوداشت روز شیراز و برنامه‌های مربوط به آن در سراسر کشور انعکاس پیدا می‌کند.

جعفری با اشاره به شعار امسال روز شیراز، عنوان کرد: شعار امسال روز شیراز، "شیراز بهشت" است و این نامگذاری به قیاس از فصل برگزاری این نکوداشت، اردیبهشت ماه انتخاب شده است، آئین نکوداشت این روز از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز ۲۱ ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته، گفت: برنامه روز اول با توجه به مصادف شدن با وفات حضرت خدیجه کبری (س)، در مسجد وکیل آباد، با قرائت قرآن، برنامه تواشیح و با حضور امام جمعه شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: اجرای تئاترهای خانگی و برگزاری مسابقات ورزشی طی روزهای آینده از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است، بیشتر از ۱۰ کلیپ و فیلم نیز با هدف نمایش ناشناخته‌های گردشگری و فرهنگی شیراز تهیه و به نمایش در می‌آید.

جعفری تصریح کرد: مراسم دورهمی با عنوان "شیراز شناخت" هر شب به صورت زنده، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در فضای مجازی برگزار می‌شود و در طول این هفته نیز هر شب یک برنامه موسیقی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دو برنامه ویژه این نکوداشت پوشش ملی دارد، این برنامه‌های فرهنگی هنری با حضور گروه‌های موسیقی مطرح در سطح ملی و در شهر شیراز برگزار می‌شود، این دو برنامه به صورت زنده از تالار وحدت و به صورت سراسری پخش می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: به پیروی از فرمان مقام معظم رهبری و برای همدلی بیشتر در این روزها، بیشتر از ۱۰ هزار بسته معیشتی، فرهنگی و بهداشتی تهیه کرده‌ایم که مصادف با روز تولد امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل بیت میان اقشار آسیب پذیر و مردم آسیب دیده توزیع می‌شود.

جعفری افزود: آغاز برنامه‌های روز شیراز، ۱۶ اردیبهشت ماه، به صورت زنده با پیام شهردار کلانشهر شیراز و از مرکز حافظیه آغاز و نخستین برنامه موسیقی توسط علی زند وکیلی از شاعران مطرح کشور و از اهالی شیرازی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های نکوداشت روز شیراز از ۱۵ اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه این آئین نیز با پیام رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به اتمام می‌رسد.

کد خبر 422154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.