آغاز روزهای سخت قالیباف در پارلمان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

بررسی وضعیت بازار سرمایه و بورس در کمیسیون اقتصادی

الیاس حضرتی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد، معاونان وی، رئیس سازمان بورس و و رئیس سازمان خصوصی سازی برای بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه و بورس و نحوه واگذاری‌ها و خصوصی سازی بنگاه‌های اقتصادی گفت: فرصت‌های موجود در بورس برای سرمایه گذاری‌ها و تهدیدهای این بازار در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. آقای دژپسند در این جلسه گزارشی از نحوه پررنگ شدن نقش بورس در تأمین مالی بنگاه‌های مالی طی یک سال گذشته و استراتژی حرکت از بانک محوری به سمت بازار محوری ارائه کرد. وزیر اقتصاد توضیحاتی درباره نگرانی کارشناسان و مردم از وضعیت بورس و واگذاری‌ها داد و گزارشی از نحوه قیمت گذاری و تأیید اهلیت خریداران در خصوصی‌سازی‌ها ارائه کرد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، وزارت اقتصاد به دنبال شفافیت بیشتر در واگذاری‌ها و مردمی کردن اقتصاد است، حضور حدود ۶۰ میلیون نفر در بازار سرمایه و بورس تحول و جنبشی در نحوه تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌های سرگردان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: ظرفیت سازی در بورس متناسب با استقبال و دارایی مردم با به کارگیری ابزارهای نوین و امکانات فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید نمایندگان در نشست امروز بود.

سفرهای استانی پیش از موعد در ایام شیوع کرونا

با نزدیک تر شدن هر چه بیشتر به انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم، رفته رفته گمانه‌زنی‌هایی که بر تفوق قالیباف بر دیگر رقبا تاکید داشت، به اما و اگرهایی در مورد ریاستش بر کرسی بهارستان تبدیل شده و هر روز بیش و پیش از روز قبل بر این شایدها افزوده می‌شود، به گونه‌ای که سردار را مجبور به سفرهای استانی پیش از موعد در ایام شیوع کرونا کرده است.

«اگر رئیس مجلس نشوم به مجلس نمی‌آیم.» این نقل قول از زبان سیاستمداری به گفته خودش نئو اصولگرا است که سه دوره از حضورش در انتخابات ریاست جمهوری با شکست همراه بوده است، اما اکنون در غیاب حضور فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات؛ با رأیی به مراتب کمتر از آنچه در مجلس دهم شاهدش بودیم، خود را تا پشت درهای بهارستان یازدهم رسانده اما گویی شرط حضور خود در مجلس یازدهم را تنها «تکیه بر صندلی ریاست مجلس» می‌داند.

او یک بار لباس نظامی از تن بیرون کرده و سودای ریاست جمهوری را با برند «سردار خلبان» می‌آزماید و پس از هشت سال نشستن بر کرسی شهرداری تهران در هر دو انتخابات ناکام می‌ماند. در سال ۹۶ برای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان پر سابقه‌ترین شهردار تهران بار دیگر قدم به میدان گذاشت، این بار نیز علیرغم اینکه تلاش کرد دوگانه روحانی_قالیباف بسازد اما باز هم موفق نشد.

نشست منتخبان مجلس یازدهم برای رأی گیری هیئت رئیسه پیش از آغاز دوره جدید

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مجلس یازدهم گفت: صبح امروز نشستی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس دهم که به مجلس یازدهم راه پیدا کرده‌اند برگزار شد. در این نشست بنا بر این شد تا در روز چهارشنبه با حضور ۵۶ نفر از منتخبین مجلس یازدهم مقدمات تدوین اساسنامه فراکسیون انقلاب فراهم و عده‌ای از اعضا مأمور تدوین این اساسنامه شوند. علاوه بر این بناست تا نشستی با حضور منتخبین مجلس یازدهم که علاقمند به عضویت در فراکسیون نیروهای انقلاب هستند، پیش از آغاز دوره جدید مجلس برگزار شود.

ابوترابی در پایان با بیان اینکه این تعداد حدود ۲۲۰ نفر از منتخبین مجلس یازدهم را تشکیل می‌دهد، گفت: در این جلسه بناست تا در مورد رئیس و هیئت رئیسه مجلس یازدهم رأی‌گیری شود.

بررسی تبعات اقتصادی کرونا در واحدهای تولیدی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید

حمیدرضا فولادگربا اشاره به جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با حضور وزیر صنعت و معاونان وی برای بررسی تبعات اقتصادی کرونا در واحدهای تولیدی و صنفی با توجه به الزامات جهش تولید گفت: از آنجایی که گزارش مربوط به آثار اقتصادی کرونا نهایی و تقدیم صحن علنی مجلس شده و مقرر شده هفته آینده قرائت شود، پیشنهادات مربوط به حوزه صنعت و معدن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. رفع رکود از یک سو می‌تواند تبعات اقتصادی کرونا را کاهش دهد و از سوی دیگر زیرساخت‌های جهش تولید را فراهم سازد. باید با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری مانند قوانین، نیروی انسانی، شرکت‌های دانش بنیان و شناسایی ظرفیت‌های سخت افزاری در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن و… شعار سال را محقق کرد.

فولادگر یادآورشد: تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی یکی از الزامات است. همچنین قوانین رفع موانع تولید، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و بهبود کسب و کار می‌تواند زمینه ساز جهش تولید باشد.

کواکبیان: به تحقیق و تفحص حوادث آبانماه رسیدگی شود

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: اگر قرار است در این سه، چهار هفته که گذشت کمیسیون‌ها فعالیت نداشته باشند و تعطیل باشند این را اعلام کنند اما اگر قرار است که فعالیت داشته باشد باید به روند کاری خود ادامه بدهد. طرح تحقیق و تفحص از حوادث پس از افزایش قیمت بنزین و مسائل آبان ماه مدتی است که در کمیسیون شوراها مطرح است اما جلسه‌ای در این کمیسیون برگزار نمی‌شود که به ما بگویند نتیجه چه شد؟

کواکبیان ادامه داد: همچنین طرح تحقیق و تفحص از املاک نجومی شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس مطرح است که باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد. درخواست می‌شود تاکید کنید تا در این روزهای باقیمانده از این مجلس در این موضوع‌ها به نتیجه برسیم.

کد خبر 422146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.