مراسم لیالی قدر در چند مکان مشخص اصفهان برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به دغدغه متدینین در باره شب قدر، آیین‌های ویژه این شب در چند مکان مشخص اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الله قاسمی اظهار کرد: در شهر اصفهان میدان امام علی (ع)، باغ غدیر، باغ رضوان، ورزشگاه تختی، ورزشگاه ۲۲ بهمن و مسجد سید برای بررسی کارشناسی و امکان سنجی برگزاری این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها نیز بسته به تعداد جمعیت دو یا سه مکان سر باز توسط کمیته‌ای متشکل از امامان جمعه، فرمانداران، نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی و برخی دستگاه‌های دیگر پس از بررسی و امکان سنجی، انتخاب و برای برگزاری این مراسم معرفی می‌شود.

قاسمی با اشاره به پخش زنده این مراسم از شبکه‌های صدا و سیما گفت: شهروندان حتی‌المقدور در خانه، برنامه‌های عبادی این شب را دنبال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: ممنوعیت توزیع پذیرایی و نذری، همراه آوردن زیرانداز و کتاب‌های ادعیه و قرآن، رعایت فاصله در نشستن، محدودیت زمانی برگزاری این مراسم از جمله شرایط مراسم لیالی قدر امسال است.

وی همچنین با اشاره به منوط شدن بازگشایی مدارس و مساجد به سفید شدن وضعیت شهرستان‌های استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان موظف شد وضعیت شهرهای مختلف را بررسی و به محض تبدیل وضعیت یک شهرستان به وضعیت سفید، این مساله را اعلام کند.

غلامی گفت: همچنین آموزش و پرورش استان موظف شد مقدمات امر تا ۲۷ اردیبهشت را فراهم کند تا در صورت اعلام وضعیت سفید شهرستانی نسبت به بازگشایی مدارس آن اقدام شود.

وی به ایرنا: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از ۷۸ درصد واحد صنفی و تولیدی استان کُد بهداشتی دریافت کرده‌اند و بر اساس نظارت‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد این واحدها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.
 

کد خبر 422142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.