استخدام هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر

عضو شورایعالی جمعیت هلال احمر کشور گفت : هزار نفر از داوطلبان جمعیت به زودی برای فعالیت در پایگاه‌ها استخدام خواهند شد.

فریدون نوری عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشورامروز در نشست اعضای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با استاندار اظهار کرد: هزار نفر از داوطلبان جمعیت به زودی استخدام خواهند شد. این افراد برای فعالیت در پایگاه‌های امداد جاده‌ای، امداد کوهستان و امداد ساحلی استخدام خواهند شد.

وی  با بیان اینکه دو میلیون نفر داوطلب افتخاری جمعیت هلال احمر در کشور فعالیت می‌کنند، گفت : در تلاشیم که برای پرکردن خلاء‌های استخدامی جمعیت، آمار استخدامی‌های داوطلبان را به چهار هزار و ۱۰۰ نفر افزایش دهیم.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر به فعالیت‌ها برای مقابله با کرونا پرداخت و گفت: جمعیت هلال احمر کشور در بحث مقابله با بیماری کرونا از ۷۲ هزار نفر داوطلب استفاده کرد.

نوری به اجرای طرح غربالگری اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۲۱ میلیون نفر تب سنجی و غربالگری شدند که ۴۵۰ هزار نفر از آنان مشکوک به بیماری کرونا بودند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بیش از ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار ضعیف توزیع کرد، افزود: بیش از نیم میلیون نفر از افراد دارای بیماری‌های خاص در کشور بسته‌های بهداشتی و بسته‌های قضایی دریافت خواهند کرد.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر به تقسیم کمک‌های بین المللی اشاره کرد و گفت: بیش از هفت میلیون دلار کمک‌های نقدی مجامع بین المللی را تاکنون دریافت و تقسیم کرده ایم.

نوری، تولید و توزیع مواد ضدعفونی و ماسک را از دیگر اقدامات جمعیت برای مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی و روزانه بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک تولید توزیع شده است.

وی افزود: در این مدت آموزش همگانی در فضای مجازی برای پیشگیری از ویروس کرونا را در دستور کار قرار دادیم و به بیش از ۵۶ میلیون نفر از این طریق آموزش ارایه کردیم.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور، کرمانشاه را جزء استان‌های شاخص در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: براساس تقسیم بندی سازمان پدافند غیرعامل در مبارزه با بیماری‌های میکروبی و ویروسی، جمعیت هلال احمر وظیفه انجام عملیات‌های محسوس و پشتیبانی را بر عهده دارد.

منبع: ایلنا

کد خبر 422134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.