فرصت مجدد شورا به شهرداری یزد برای ارائه گزارش مغایرت‌های مالی

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای شهر تا خردادماه به شهرداری برای اعلام گزارش نهایی در مورد مغایرت‌های مالی مهلت داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا قمی در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، با بیان اینکه از موضع شفافیت در شورا و شهرداری یزد کوتاه نمی‌آییم، اظهار کرد: همه اعضای شورا موافق فرصت مجدد به شهرداری برای ابهام‌زدایی در خصوص مغایرت‌های مالی در شهرداری نیستند.

وی افزود: با این حال تا خردادماه به شهرداری برای اعلام گزارش نهایی در مورد مغایرت‌ها مهلت داده شده است، ضمن اینکه انتظار داشتیم همراهی بیشتری از سوی سایر نهادهای نظارتی انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در خصوص اقدامات انجام شده پس از ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی شهر یزد، ادامه داد: بلافاصله شورای راهبری ثبت جهانی و بافت تاریخی یزد ایجاد شد و بسیاری از اقدامات انجام شده در بافت تاریخی حاصل هماهنگی‌ها و مدیریت واحد این شورا است.

وی با بیان اینکه زمان زیادی برای آشنا کردن مسئولان شهر و استان با مفهوم شهر هوشمند سپری شد، تصریح کرد: در شش ماهه اخیر اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی شهر یزد انجام شد که می‌توان به استفاده از فضای مجازی در حمل‌ونقل عمومی و راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی و عکسبرداری هوایی از شهر اشاره کرد.

قمی تولید تصاویر سه بعدی بافت تاریخی یزد و فعالیت در حوزه گردشگری مجازی را یکی دیگر از اقدامات شورا و شهرداری یزد معرفی و اضافه کرد: اقدامات تکمیلی از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در حال انجام است.

وی به خدمات ارائه شده توسط شورای شهر و شهرداری یزد در دوران شیوع کرونا نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد بازار بزرگ اینترنتی برای همه فروشگاه‌ها به صورت رایگان یکی دیگر از اقدامات زیرساختی در حوزه هوشمندسازی شهر یزد بوده است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین شورا و شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری و تشخیص بیماری‌های واگیردار و ژنتیکی از جمله کرونا منعقد شد تا زمینه و زیرساختی برای پژوهش‌های بیشتر در این رابطه باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست با ایجاد بازارچه مشاغل خانگی توسط شهرداری یزد انجام شده است، تصریح کرد: توجه شورای پنجم به نیمی از جامعه یعنی بانوان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تمام جوانب آن رعایت شود به طوری که در همین اواخر برای امنیت بانوان در پارک‌های سطح شهر با نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

کد خبر 422129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.