نیمار دوباره به بارسلونا می رسد؟

فوق ستاره برزیلی با رد پیشنهاد سنگین پاریس خواهان حضور دوباره در تیم فوتبال بارسلونا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیمار پیشنهاد تمدید قرارداد پاریس با دستمزد بیش از ۱۰۰ میلیون یورو را رد کرد. ایده او پوشیدن لباس بارسا است و آماده نصف شدن حقوقش است، اما برای بازگشت می‌خواهد که Nike دوباره به او ضمانت بدهد. این در حالی است که رسانه‌ها خبر از این دادند که بارسا دنبال پیشنهاد دادن امتیتی به علاوه پول زیاد در ازای نیمار به پی اس جی است.

نیمار دو فصلی است که شایعات اطرافش نشان از بازگشت از پاریس به بارسا داشت، اما او هر بار با مخالفت پاریسی‌ها در این تیم ماندگار شد. فوق ستاره برزیلی سال ۲۰۱۷ بازی خیره کننده‌ای را از خود مقابل پاریسی‌ها به نمایش گذاشت و با کامل کردن کامبک ماندگار بارسا مقابل آن‌ها، با آبی اناری‌ها راهی مرحله بعد شد. از همان لحظه بود که جرقه‌ای در سر ناصر الخلیفه مالک متمول عرب پاری سنت ژرمن زده شد تا این استعداد برزیلی را از بلوگرونا با پرداخت کردن بند فسخ سنگین بروباید. زمانی که نیمار از سانتوس به نیوکمپ منتقل شد، همه بارسایی‌ها خوشحال و سرمست از این ترانسفر بودند، آن‌ها رؤیا پردازانه به آینده تیمشان با مثلث MSN نگاه می‌کردند. هواداران با این مثلث مخوف منتظر کسب جام و افتخار بودند. همین اتفاق هم رخ داد و در مدت زمانی که مسی سوارز و نیمار کنار هم بازی کردند، به همه‌ جام‌های ممکن رسیدند. از جام‌های داخلی اسپانیا تا قهرمانی‌های اروپایی.

انواع و اقسام رکوردها با حضور این بازیکنان بر جا گذاشته و یا شکسته شد. کمتر تیمی توان مقابله با مثلث خط آتش بارسا را داشت. هواداران بارسا در آن زمان خوشحال‌ترین افراد روی زمین بودند. اما بازی برگشت بارسا مقابل پاری سنت ژرمن که با درخشش خیره کننده مثلث مسی سوارز و نیمار کنار هم و رقم خوردن کامبک فراموش نشدنی همراه بود، اولین جرقه جدایی استعداد برزیلی از بارسا را زد تا یکی از اضلاع مثلث طلایی درخواست جدایی کند.

ناصر الخلیفه مالک متمول و عرب پاری سنت ژرمن که از حذف دراماتیک مقابل کاتالان‌ها عصبانی بود، تابستان سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت بند فسخ ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار را پرداخت کند و او را به تیم خود ببرد. نیمار هم انگار تمایلی به ادامه دادن با بارسا و تاریخ سازی در کنار دوستان خود نداشت و با شتاب به پیشنهاد وحشتناک پاریس جواب مثبت داد. بارسا در شوک این نقل و انتقال بود، آنها تصمیم گرفتند که با پول فروش نیمار، دمبله را از دورتموند و کوتینیو را از آنفیلد به نیوکمپ منتقل کند.

آن‌ها برای این انتقال ۳۰۰ میلیون یورو خرج کردند. چرا این همه پول؟ چون همه تیم‌ها مطلع بودند که بارسا چک ۲۲۲ میلیون یورویی حاصل از فروش نیمار را دارد و حاضر نبودند به قیمت کم ستاره‌های آن زمان خود را از دست بدهند، مسئولان بارسا هم برای کم کردن خشم هواداران و بیرون آمدن از شوک از دست دادن نیمار، مجبور به قبول خواسته‌های دورتموند و لیورپول شد. رسانه‌ها زمانی که نیمار به پاریس نقل مکان کرد، خبرهایی کار کردند مبنی بر اینکه این بازیکن برای رهایی از سایه سنگین مسی از کاتالان‌ها جدا شده، این در حالی بود که مسی همواره خودش برای موفقیت به نیمار و سوارز کمک می‌کرد.

در این سال‌ها نه نیمار در پاریس به جز پول زیاد به هدفش رسید، نه دمبله و کوتینیو دوران درخشان در تیم‌های قبلی خود را برای آبی اناری‌ها به نمایش گذاشتند. آنها ثابت کردند ارزش مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو را نداشتند. دمبله که دائم مصدوم است و کوتی هم به بایرن مونیخ قرض داده شده است.

حالا پس از این اتفاقات بارسا در پی جذب نیمار است، فیفا قانونی دارد که به نیمار اجازه می‌دهد در ازای ۱۵۰ میلیون یورو، فصل آینده از جمع پاریسی‌ها جدا شود و این باشگاه دیگر نمی‌تواند در راه جدایی این ستاره برزیلی سنگ اندازی کند؛ اما عده‌ای از هوادران مخالف حضور دوباره نیمار در بارسا هستند. آنها میگویند او ۲۸ ساله است و دائم مصدوم می‌شود. به علاوه اینکه هنوز نحوه جدایی او را فراموش نکرده اند. این دسته می‌گویند باید به جای نیمار، سانچو خریده شود چون جوان و با انگیزه است لیکن عده‌ای دیگر اعتقاد دارند تیم به وینگری مثل او نیاز دارد، هم با تجربه است هم شناخت خوبی از بارسا دارد. این دسته مخالف جذب سانچو هستتد، چون می‌ترسند سرنوشت دمبله این بار برای او تکرار شود.

کد خبر 422096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    4 5
    نیمار باید بیاد