آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید فولادشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: آئین کلنگ زنی ۳۰۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی، صبح دیروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مسئولین استانی، در شهر جدید فولاد شهر برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و به دستور معاون اول رئیس جمهور، کلنگ احداث سه هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در شهر جدید فولادشهر به زمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن کشور، تعداد هفتاد هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی سهم استان اصفهان است، تصریح کرد: از سهمیه تعلق گرفته به استان اصفهان تعداد چهارده هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به شهر جدید فولاد شهر اختصاص یافته که از این میزان سه هزار واحد ویژه فرهنگیان است و عملیات اجرایی آن در روز آتی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، افزود: تعداد واحد اختصاص یافته به فرهنگیان در طرح اقدام ملی شهر جدید فولادشهر، مطابق با تفاهم‌نامه منعقده مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش بوده و علاوه بر فرهنگیان واجد شرایط فولادشهر، فرهنگیان شهرهای اصفهان، لنجان، فلاورجان و نجف آباد نیز در صورت دارا بودن شرایط، قادر به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید فولادشهر بودند.

قاری قرآن با اشاره به اینکه تأمین اراضی جهت احداث واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان در طرح اقدام ملی شهر جدید فولادشهر با تلاش شرکت عمران فولادشهر انجام شده است، اظهار کرد: این واحدها شامل ۸ قطعه مسکونی به مساحت هفتاد و هشت هزار و ۶۴۷ مترمربع با سطح اشغال ۴۰ درصد و تراکم ۲۰۰ درصد بوده و در ۵ طبقه مسکونی ساخته می‌شود.

وی گفت: این اراضی دارای تمامی امکانات مورد نیاز از جمله خدمات زیر بنایی، خدمات رو بنایی، آماده سازی و خدمات شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در خصوص نحوه طراحی و هزینه ساخت واحدهای ویژه فرهنگیان در طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید فولادشهر، خاطرنشان کرد: این واحدها به مساحت‌های ۷۰ الی ۱۲۰ متری بوده و به صورت ۱ الی ۳ خوابه در حال طراحی است، همچنین هزینه ساخت این واحدها از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات یکصد میلیون تومانی طرح اقدام ملی تأمین می‌شود.

قاری قرآن در پایان گفت: ثبت‌نام از متقاضیان فرهنگی واحدهای مزبور قبلاً توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده است و افراد حائز شرایطِ مشخص شده می‌توانند بر اساس اطلاع رسانی در روزهای آتی جهت تکمیل مدارک به ستاد آموزش و پرورش در مرکز استان مراجعه نمایند.

کد خبر 422095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد کاظم مرادی عریبو IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 0
    سلام ین بنده هفت سال مستجرم در فولاد شهر و هرگز خونه ای نداشتم با تشکر از طرح ملی استان اصفهان
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      3 3
      هفت سال پیش مسکن مهر تو بهترین نقطه ۳۵ بود نخریدی.. الان شده ۲۰۰ ملیون میخام بخری تشکر م میکنی؟؟؟ عجب مردمی هستیم کانال حقمونه
  • سهیل IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    7 3
    واقعا کار درستي چون فولادشهر یک شهر عالی برای زندگی است
  • رسول IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    6 1
    هنوز مشکل تامین آب شرب مسکن مهر حل نشده، زیر ساخت های شهری فولادشهر،سرویس حمل و نقل عمومی ضعیف، نبود بیمارستان، نبود دادگستری، نبود حتی یک شعبه اداره یا بانک درمسکن مهر، نبود فضای سبز و امکانات فرهنگی تفریحی، همه و همه باعث شکست طرح های مسکن به هر نامی می شوند و در نهایت مالکان مسکن را به مهاجرین می فروشند و مشکلاا بیشتر و بیشتر خواهد شد.
  • محبت IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 1
    سلام کسی اطلاع داره که زمین کجای فولادشهر هستند؟ و کسایی که از نجف آباد ثبت نام کردن خونه در فولادشهر بهشون تعلق میگیرد؟
  • منصور IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    4 0
    فرهنگیان اصفهان تعدادشون کم بود که منزل نداشتند ازجمله خودم که تاحالامنزلی به نامم نبود ولی چرا شهرجدید فولاد شهر چرابرای فرهنگیان شهر اصفهان دربهارستان ساخته نمی شود شهرجدید خیلی پرت وبن بست هست مسئله بعدی نظارت درساختن مهم هست که اساسی ومهندسی ساخته شوند ای کاش بهارستان بود
    • امیرخان IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      0 0
      من خمینی شهر هستم مسکن ملی های خمینی شهرا ب اصفهانی هادادن و ب من فولادشهر. بی تدبیری و رانت بازی ما چیز شایعی هست
  • میعاد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 8
    واقعا جای خوبی انتخاب نکردن با محل کار من که خیلی فاصله داره من که ماشین ندارم هر روز باید برم مدرسه. کاش تجدید نظر کنن
    • بردیا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      1 0
      مگه قراره کجا ساخته بشه؟
  • منصور اریانپور IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام من قبل از عید ثبت نام کردم ولی الان باید چه کاری انجام دهم اطلاع رسانی به من نشد بخشنامه را21 اردیبهشت دیدم
  • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام هنوزهم فرصت ثبت نام داریم؟
  • رضا IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 3
    آقا این زمینی که برا اقدام ملی در نظر گرفتن مابین فولاد شهر ومحله Dهستش البته این زمین مختص فرهنگیان هست واینو بگم که برا مردم عادی بعد از f6مسکن مهر که تقریبا روبروی شهرک صنعتی هم هست احتمال زیاد کلنگ مسکن ملی زده میشه وحتما قبل از واریز وجه حتما مکان را ارزیابی کنید که بعدا به مشکل نخورید چون الان با 180تومن تو محله f6میتونید یه خونه کامل بخرین نه خام...در ضمن تو این طرح فقط فرهنگیان برد میکنن چون دسترسی عالی به همه جا دارن...پیروز وموفق باشین
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      14 0
      سلام خسته نباشید من از عمران پرسیدم گفتن همان محله d است لطفا جو سازی نکنید
  • Mld IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    شرایط پذیرش چی هست؟ ثبت نام کردیم.به اموزش و پرورش ک مراجعه کردم امروز..گفتن شرایط تک تک افراد داره برسی میشه و به تربیب حروف الفبا اطلاع رسانی میشه.. یعنی در سهمیه فرهنگیان هنوز مشخص نشده کیا واجد شرایط هستن؟ اونایی که واجد شرایط هستن و اسمشون در میاد..باید چقدر هزینه اولیه بدن؟