اصلاح ۹۰ دقیقه‌ای شاخص کل بورس امروز ۱۵ اردیبهشت

شاخص کل بورس پس از تقریبا ۱۰۰ درصد رشد و انتظارات قوی معامله گران برای اصلاح، تنها به مدت ۹۰ دقیقه اصلاح شد. این اصلاح نیز در حالی رخ داد که عدد شاخص از مقدار روز گذشته پایین تر نرفته و تنها از رشد امروزش کاسته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه_ ۱۵ اردیبهشت‌ماه_ اگرچه در ابتدا رشد نزدیک به ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد اما پس از آن روند اصلاحی در پیش گرفت؛ اصلاحی که بیش از ۹۰ دقیقه به طول نینجامید. شاخص کل بورس پس از این مدت با بازگشت به سقف قبلی روند صعودی خود را آغاز کرد و در نهایت با ۲۲ هزار و ۹۰۴ واحد رشد به ۹۷۹ هزار و ۱۰۳ واحد رسید و در دو قدمی فتح قله رویایی یک میلیون واحد قرار گرفت.

از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس تهران می‌توان به افزایش ۲۰۵۹ هزار واحدی شاخص هم وزن، ۶۰۹۳ واحدی شاخص قیمت، ۱۹ هزار و ۸۱۱ واحدی شاخص بازار اول، ۳۳ هزار و ۶۳۶ واحدی شاخص بازار دوم، ۱۸ هزار و ۸۱۰ واحدی شاخص صنعت، ۱۶۰۵ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۱۲۸۶ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات بورس تهران برابر با ۱۰ هزار و ۲۰ میلیون سهم بود که با تعداد یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۴۸۴ معامله و به ارزش بالغ بر ۱۴۳ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۹۵۶ میلیون ریال، داد و ستد شد.

ارزش کل بازار بورس نیز به ۳۶ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال رسید و در استانه رسیدن به ارزش ۳۷ میلیون میلیارد ریالی قرار گرفت.

در این میان نمادهای "پکویرح"دسبحانح" و "شپنا" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای " داناح"فاذر" و "دشیمی" نیز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

کد خبر 422089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.