بهره‌برداری از فرهنگسرای بیرجند در نیمه نخست امسال

شهردار بیرجند گفت: کل اعتبار پروژه فرهنگسرا از محل منابع داخلی شهرداری تأمین شد و در نیمه اول سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند پروژه‌های شاخصی در سال گذشته مصوب و زمینه اجرا و یا تکمیل آن‌ها در سال ۹۹ فراهم شده است که براساس اولویت‌های مد نظر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: میدان اجتماعات و باغ مفاخر شهر بیرجند یکی از پروژه‌های مهم و شاخصی است که مطالعه آن توسط مشاور در محدوده اراضی موسوم به پادگان در مساحت ۱۰.۶۸ هکتار انجام شده و به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.

شهردار بیرجند افزود: در قالب اجرای طرح باغ مفاخر و میدان اجتماعات شهر بیرجند، فضاهایی مانند میدان اجتماعات به مساحت ۵.۱۸ هکتار، باغ مفاخر و برج هنر در مساحت ۵.۵ هکتار و پارکینگی با مساحت یک هکتار پیش بینی شده است و از محل اعتبارات شهرداری مبلغ پنجاه میلیارد ریال و از محل اعتبارات دولتی هم پنج میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اختصاص یافته است.

جاوید گفت: با بیان اینکه از ۱۵ شعبان و همزمان با میلاد حضرت ولی عصر (عج) با تخریب بخشی از ساختمان‌های قدیمی واقع در محوطه شهرداری و بخشی از دیوار پادگان ۰۴ عملیات اجرایی احداث میدان اجتماعات و باغ مفاخر آغاز شد، اظهار امیدواری کرد که بخشی از این میدان در سال جاری و بخشی نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: شهرداری تا قبل از سال ۹۷ مبلغ ۱.۲ میلیارد تومان، سال ۹۷ نیز ۱.۶ میلیارد تومان و سال گذشته هم ۱۳.۵ میلیارد تومان برای ساخت فرهنگسرا هزینه کرده است و ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای بهره‌برداری از آن نیاز است.

شهردار بیرجند گفت: کل اعتبار این پروژه از محل منابع داخلی شهرداری تأمین شد و در نیمه اول سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این فرهنگسرا در زمینی به مساحت ۱.۸ هکتار احداث می‌شود که دارای یک سالن با گنجایش یک‌هزار و ۸۰۰ نفر، دو سالن جنبی، اتاق‌های گریم، سالن‌های انتظار، آمفی تئاتر روباز، فضای برگزاری نمایشگاه، کافی شاپ، نمازخانه و فضاهای گفت وگو است.

کد خبر 422086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.