اجرای طرح "بسته خوانا" در پنج درصد مدارس ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تهیه و تدوین "بسته خوانا" خبرداد و گفت: برنامه عملیاتی این بسته برای اجرا در پنج درصد از مدارس دوره ابتدایی کشور آماده است.

به گزارش ایمنا، رضوان حکیم‌زاده در برنامه رادیویی صبح و گفت‌وگو، اظهار کرد: معلمان تأثیر بسزایی در ساختن انسان‌ها دارند و به ویژه معلمان مقطع ابتدایی که آغازگر زندگی انسان‌ها هستند؛ روز و هفته معلم فرصتی است تا از عظمت انسان‌های بزرگی که قلب‌های ما را به سمت نور هدایت کردند و نقش بزرگی در شرایط خوب جامعه انسانی ایفا می‌کنند، یادی کنیم؛ وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط خاص امسال تلاش کرده تا این بزرگداشت را متناسب با شرایط تعطیلی مدارس و به شیوه‌های دیگری پیگیری کند.

وی در خصوص نوع آموزش‌ها در شرایط کنونی و نقش پررنگ معلمان در این خصوص گفت: معلمان در این شرایط ویژه و تعطیلی مدارس واقعاً همت به خرج داده و اجازه ندادند که جریان آموزش تعطیل شود که از جمله اقدامات وزارتخانه با همکاری صدا و سیما می‌توان به آموزش تلویزیونی اشاره کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، افزود: صدای جمهوری اسلامی ایران نیز نقش قابل توجهی در آموزش از راه دور به دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری که دسترسی به تلویزیون نداشتند ایفا کرد.

وی بستر فناوری را ظرفیت و بستر مناسبی برای دانش افزایی مداوم معلمان در زمینه آموزش‌های مجازی خواند و گفت: تدریس در فضای مجازی متفاوت از کلاس حقیقی است و مختصات خودش را دارد، از این رو ما هم دستورالعمل‌های تدریس در این نوع از کلاس را تدوین کردیم.

حکیم‌زاده از اعلام فراخوان شرکت داوطلبانه معلمان سراسر کشور در ضبط تدریس خلاقانه خود و ارسال آن به معاونت برای بارگذاری در «شبکه شاد» سخن گفت و ادامه داد: این کار باعث می‌شود همه دانش‌آموزان و همکاران از تجربه‌های خلاق معلمان استفاده کنند.

وی راه‌اندازی تلویزیون آموزشی در کمتر از سه روز را اتفاقی مثبت و بزرگ خواند و گفت: به هم ریختن کنداکتور و برنامه‌های یک شبکه ظرف سه روز و اختصاص دادن آن به برنامه‌های آموزشی و از سوی دیگر آماده کردن معلمان کار بسیار دشوار و جهادی بود که جز با ایثار و فداکاری قابل تحقق نبود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد یک بستر منسجم و هماهنگ با قابلیت نظارت مدیران (شبکه شاد) امری اجتناب ناپذیر بود، تصریح کرد: این یک حرکت بسیار بزرگ و ملی و با نگاه به آینده است و قطعاً هم مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم.

بنا بر گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده همچنین در رابطه با بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی، اظهار کرد: ما در معاونت ابتدایی نیاز به یادگیری مهارت‌های پایه در دانش‌آموزان مانند مهارت خواندن و نوشتن و آداب زندگی را شناسایی کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تهیه "بسته خوانا" ترکیبی از مهارت خواندن، نوشتن و آداب زندگی خبر داد و گفت: برنامه عملیاتی این بسته برای اجرا در پنج درصد از مدارس دوران ابتدایی سراسر کشور اعم از شهری، روستایی، عشایری، دخترانه و پسرانه آماده است.

کد خبر 422084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.