کوشکی: بقایای داعش در عراق از حامیان صدام هستند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: عراق تا به امروز پایگاه چندین هزار نفر از حامیان صدام بوده و هنوز هم طرفداران حزب بعث در بین شهروندان آن زندگی می‌کنند.

محمد صادق کوشکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون حضور بقایای گروه تروریستی داعش در عراق اظهار کرد: داعش در عراق یک جریان سیاسی - نظامی از بقایای حزب بعث است. برخی از آن‌ها نیز جز نیروهای استخبارات وگارد ریاست جمهوری صدام هستند و حاضر نیستند حکومت فعلی عراق تداوم پیدا کند. آنها خواهان بازگشت به قدرت بوده و اکثراً در چهار استان میانی صلاح‌الدین، موصل، نینوا و الانبار مستقر هستند.

وی افزود: این چهار استان طی چهل سال گذشته تا به امروز پایگاه چندین هزار نفر از حامیان صدام بوده و هنوز هم طرفداران حزب بعث در بین شهروندان این استان‌ها زندگی می‌کنند. تا زمانی که این افراد در بین شهروندان و مردم عراق حضور داشته باشند، فعالیت‌های تروریستی در عراق پایان نخواهد داشت. رژیم‌هایی مانند عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز از حامیان آن‌ها هستند و وظیفه‌ای جز برهم زدن ثبات سیاسی و امنیتی عراق ندارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: زمانی که داعش خلافت خود را ایجاد کرد، اندیشه‌ای سیاسی داشت، اما در حال حاضر شرطه اتحادیه و همچنین نیروهایی از ارتش عراق با رهبری نیروهای حشد شعبی  با بقایای گروه تروریستی داعش و هواداران حکومت صدام مقابله می‌کنند و این گروه تضعیف شده و بدون هیچ اندیشه و تفکر سیاسی، تنها قصد مختل کردن ثبات سیاسی و امنیتی حکومت عراق را دارند.

کد خبر 422055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.