تخلف کارشناس شهرداری در صدور مجوز تخریب خانه اقبال انزلی

عضو شورای شهر بندرانزلی از سرپرست شهرداری این شهر درخواست کرد به عملکرد کارشناسان شهرداری نظارت بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تهمتن وکیل‌منفرد در صفحه اینستاگرام خود درباره تخریب خانه تاریخی اقبال نوشت: کارشناس این کار به شهرداری اطلاع نداده بود که این اتفاق قرار است بیفتد با اینکه می‌دانسته این اثر مهم است؛ مشکل ما از داخل خود شهرداری و بعضی اعضای آن است که با رفتارشان کل اداره را زیر سوال می‌برند.

هفته پیش نامه به شهرداری از طرف کمیسیون عمران زده شده بود که باید به این موضوع که ناظرین کار خود را درست انجام نمی‌دهند رسیدگی شود که امروز این اتفاق درستی این حرف را ثابت کرد. با سرپرست شهرداری صحبت شد که کلیه کارشناسان باید صلاحیتشان دوباره بررسی شود و دید چرا و چطور به شهرداری این موارد را گزارش نمی‌دهند."

به گزارش ایمنا، خانه اقبال که قدمتی بیش از صد سال دارد توسط دو برادر روس ساخته شده است و جز معدود خانه‌های تاریخی باقی مانده در شهرستان بندرانزلی است که با مجوز بحث‌برانگیز شهرداری قسمتی از سقف بنای آن برداشته شده و به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تخریب کل بنا وجود داشته است. در پی آغاز عملیات تخریب خانه تاریخی اقبال در خیابان تهرانِ بندرانزلی، سازمان‌های مردم‌نهاد و کنشگران شهری به سرعت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

کد خبر 422041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.