بازسازی ۳۰۰ اتوبوس تا پایان شهریورماه ۹۹

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به تعهد شهرداری اصفهان به دولت تا پایان شهریورماه امسال ۳۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهر بازسازی می‌شود.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هزینه بازسازی هر اتوبوس به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه قراردادی را با شرکت‌های سازنده اتوبوس منعقد و از پایان اردیبهشت ماه فرایند بازسازی اتوبوس‌ها را آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری کشور توانست از دولت برای خرید اتوبوس و تقویت BRT، اوراق مشارکت دریافت کند البته باید از ۳۰ درصد اوراق مشارکت برای اقدامات زیرساختی و ۷۰ درصد آن را برای خرید اتوبوس هزینه می‌شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته با یکی از کارخانجات ساخت اتوبوس وارد مذاکره شده و ابتدا برای خرید ۷۰ اتوبوس برنامه ریزی و در ادامه ۳۰ دستگاه دیگر نیز خریداری کردیم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ دستگاه از اتوبوس‌ها وارد پارکینگ‌های اتوبوسرانی شده، اما هنوز به ناوگان اضافه نشده، زیرا ظرفیت مسافران مشخص نیست، اما هرچقدر ظرفیت مسافر بالا برود این اتوبوس‌ها یکی یکی وارد ناوگان می‌شود.

امانی گفت: با نهایی شدن قراردادهای بازسازی اتوبوس‌ها، تعدادی از اتوبوس‌ها برای بازسازی از خطوط خارج می شده و این اتوبوس‌ها به عنوان پشتیبان به چرخه سرویس‌دهی اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در صورت افزایش حجم بازسازی اتوبوس‌ها، تا چند سال مشکل خارج شدن اتوبوس‌های فرسوده و کمبود ناوگان برطرف می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوس‌ها در اصفهان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت بازسازی می‌شود، اظهار کرد: دولت به دلیل اینکه اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده و البته این فرصت طلایی برای شهر اصفهان است.

کد خبر 422035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.