۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
این کولرها هزینه برق را کاهش می‌دهد

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد کولرهای پلیمری هوشمندی طراحی کند که مصرف آب و برق را تا حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کولر پلیمری هوشمند این است که موتور آن در داخل تولید شده و برای کاهش مصرف برق، تسمه داخل کولر حذف شده است.

علیرضا پورگمرکی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره محصول تولیدی گفت: محصولات و خدمات شرکت ما مرتبط با حوزه تولید سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی با استفاده از موتورهای پربازده BLDC است.

به گفته وی، تولید موتورهای پربازده BLDC برای نخستین بار در ایران تولید شده است؛ این کار از ورود این نوع موتورها به کشور جلوگیری و ارزبری را کاهش داده است.

استفاده از فن‌ها و کولرهای پلمیری هوشمند باعث کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق و ۳۰ درصدی آب در کشور می‌شود. همچنین کولرهای تولیدی این شرکت دانش‌بنیان نسبت به کولرهای مشابه در دنیا، میزان خنکی بیشتری دارد چون بدنه آن‌ها از پلیمر ساخته شده است.

پورگمرکی افزود: بدنه این کولرها گرمای آفتاب را به خود جذب نمی‌کند و همین موضوع سبب می‌شود تا کولر خنکی بیشتری داشته باشد، اما کولرهای قدیمی به دلیل آنکه گرمای آفتاب را به خود جذب می‌کرد، سرمای مناسبی ایجاد نمی‌کرد و همین امر موجب می‌شد آب و برق بسیاری هدر برود.

این فعال فناور گفت: پوشال‌هایی که در کولرهای آبی قدیم به کار می‌رفت، گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کرد، اما در این کولرهای هوشمند، پلیمر جایگزین پوشال شده است که این پلیمرها مانع ورود آلودگی به خانه‌ها می‌شود.

پورگمرکی با اشاره به یکی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا که در این کولرها استفاده شده است، اظهار کرد: این کولرها به روش آبیاری آبشاری پر می‌شوند که به کاهش مصرف آب کمک می‌کند.

کد خبر 422017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.