۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
ضرر ۸۸ درصدی گیشه آسیا از کرونا

ماه‌ها است که سینماهای آسیا (بزرگترین منطقه فیلم‌برداری دنیا) تعطیل شده و درآمدهای سینمایی به پایین‌ترین نرخ خود رسیده است؛ تنها درآمد گیشه سینماها در کشور چین با کاهش ۹۷ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از هالیوود ریپورتر، پاندمی ویروس کرونا در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ضرری ۸۸ درصدی را به گیشه‌های سینما در آسیا و اقیانوسیه رسانده است. اطلاعات بازار جهانی که توسط مؤسسه "S & P" به دست آمده، نشان می‌دهد که از فروش بلیط در این منطقه تنها ۵۲۸ میلیون دلار از ماه ژانویه تا مارس حاصل شده است.

چین که از ابتدای ژانویه سینماهای خود را تعطیل کرد، با کاهش ۹۷.۴ درصدی فروش بلیط بیشترین ضرر را متحمل شده است. این کشور در اواسط ماه مارس به طور آزمایشی چند سالن کوچک اکران فیلم را باز کرد، اما به سرعت دوباره تعطیل شدند.

آسیا و اقیانوسیه بخش بزرگی از درآمدهای سینمایی دنیا را به دست می‌آورد. چین، ژاپن و کره به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را در فروش جهانی دارند. ضمن اینکه در این منطقه بازارهای در حال ظهوری چون استرالیا، نیوزلند و اندونزی نیز هستند.

کره جنوبی که در ابتدای شیوع کرونا به عنوان یک کشور موفق در مهار این ویروس شناخته شد، به شرکت‌های سینمایی این امکان را داد تا در شرایط کنترل شده و در مناطقی که وضعیت بهترین دارند به صورت محدود برخی فیلم‌ها اکران شوند. میزان فروش این کشور در مدت ۱۳۹ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد کاهش یافته است.

سینماهای ژاپن هم با کاهش ۴۶ درصدی در حدود ۱۹۰ میلیون دلار فروش داشتند. ژاپن جزء اولین کشورهایی بود که پس از چین با بحران کرونا رو به رو شد و از اواسط ماه فوریه سینماهای این کشور تعطیل شدند.

در استرالیا سینماها از اواسط ماه مارس تعطیل شدند و سینماها با فروشی ۱۱۰ میلیون دلاری با افت ۳۱ درصدی فروش مواجه شد.

کد خبر 422008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.