خیزش اجتماعی برای کمک به محرومان مشهد شکل گرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گزارش‌هایی که از سوی شورای اجتماعی محلات به شورای شهر داده می‌شود نشان از آن دارد که خیزش اجتماعی ارزشمندی در ماه رمضان برای حمایت از مردمی که بر اثر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری صبح امروز (یکشنبه) در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز بیماری‌های خاص اظهار کرد: در کشور شاخص‌های مناسبی در خصوص بیماری‌های خاص وجود ندارد که ناشی از ضعف در آگاهی، سبک زندگی و غربالگری در سیستم موجود دارد.

وی افزود: در مقابل براساس فرهنگ ما خیریه‌هایی شکل گرفته‌اند که در حوزه‌های مختلف مانند حمایت از این بیماران فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد توزیع رایگان نان در روز ولادت امام حسن (ع) را سنت حسنه مردم شهر مشهد در حمایت از محرومان دانست و تصریح کرد: از شب ولادت امام حسن (ع) هفته کمک به محرومان و نیازمندان است و نیاز است در شرایط فعلی این فرهنگ تقویت شود؛ گزارش‌هایی که از سوی شورای اجتماعی محلات به شورای شهر داده می‌شود نشان از آن دارد که خیزش اجتماعی ارزشمندی در ماه رمضان برای حمایت از مردمی که بر اثر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، شکل گرفته است.

وی گفت: ۵۰ هزار بسته از ۳۰۰ هزار بسته حمایتی که دستگاه‌های مختلف مشهد برای توزیع بین قشر محروم تهیه کرده بودند، توسط شهرداری مشهد اختصاص یافته که درحال توزیع هستند.

حیدری به سیره سیاسی امام مجتبی (ع) نیز اشاره کرد و ادامه داد: صلح امام در زندگی سیاسی ایشان نقش برجسته‌ای داشته که نشان از پایداری ایشان بر مبانی اعتقادی اسلام دارد.

وی اضافه کرد: امام حسن (ع) صلح با معاویه را انتخاب نمود اما امام حسین (ع) وارد جنگ شد که این دو اقدام نشان می‌دهد توجه به مقتضیات زمان برای نگهداشت اهداف مهم‌ترین امر است که باید این درس را از این دو امام آموخت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز وقف، بزرگترین موقوفه جهان اسلام را آستان قدس رضوی نام نهاد و گفت: طرح خیرین شهریار توسط شورای شهر به تصویب رسیده تا خیرین بتوانند در قالب وقف به کمک مدیریت شهری آمده و در اموری مانند مدرسه سازی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، در حوزه شهری نیز باقیات صالحات از خود بر جای بگذارند.

کد خبر 422006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.