افزایش بهره‌وری کارکنان شهرداری مشهد در فرآیند دورکاری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: بر اساس ارزیابی و سنجش انجام شده دورکاری کارکنان بهره‌وری آنها را افزایش داده و در دراز مدت این روند مطلوب‌تر خواهد شد.

شهریار آل‌شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا حساسیت لازم بر ارتقای فعالیت و کارکرد روزمره کارکنان از سوی مدیران وجود نداشت، اما با شیوع ویروس کرونا بخشی از نیروهای شهرداری فعالیت‌های خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهند که این اقدام در ارتقای بهتر و سریع‌تر فرایندهای دیجیتالی شهرداری مشهد بسیار تأثیرگذار بوده و بهره‌وری کارکنان را افزایش داده است.

وی افزود: در دوران انجام فعالیت نیروهای انسانی شهرداری به صورت دورکاری، کارکنان دغدغه کمرنگ نشدن گزارش کار خود را دارند و حتی نسبت به کم بودن امور محوله اعتراض داشتند که این موضوع بهره وری آنها را افزایش داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه معیار عملکرد در دور کاری بیشتر بر نتایج و پیامدهای کار متمرکز است، خاطرنشان کرد: در فرایند انجام فعالیت‌ها به صورت دورکاری، تمرکز مدیران به جای ساعات کار، بر روی خروجی‌ها و گزارش کار کارکنان است که این خود در کوتاه مدت باعث افزایش بهره‌وری شده و در دراز مدت سود برندگی را بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمرکز بر ارتقای خروجی‌ها و گزارش‌ها بسیار ارزشمند است و باید استمرار یابد، گفت: تمرکز بر گزارش‌گیری از نتایج فعالیت‌ها باید به صورت مرتب انجام شود تا همکاران و مدیران بتوانند درباره خروجی فعالیت‌های خود اظهار نظر کنند.

آل‌شیخ گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده امکان استفاده همه مجموعه شهرداری مشهد از خدمات سامانه‌های مختلف مالی، شهرسازی و نظارتی از طریق دورکاری فراهم شده است.

کد خبر 422003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.