جزئیات طرح حمایتی دولت از بیکارانی که مشمول بیمه‌بیکاری نشدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: برای افرادی که نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و شغل‌شان را از دست داده‌اند، تسهیلات دو میلیون تومانی بلندمدت با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است.

محسن نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از آغاز اپیدمی کرونا در کشور، بیشترین آسیب اقتصادی متوجه کارگران فصلی و قراردادی بوده و در این میان کارگران ۱۰ رسته صنفی اعلام شده از سوی دولت به عنوان مشاغل آسیب‌پذیر مشکلات قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: به همین جهت دولت با راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری از کارگرانی که در ایام تعطیلات قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانسته بودند حقوق و مزایای خود را دریافت کنند، حمایت کرد. البته تنها کارگرانی توانستند در این سامانه برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند که پیش از تعطیلی بنگاه اقتصادی شأن، بیمه پرداز بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: تا آخرین روز مهلت ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری، ۶۳ هزار نفر از بیکاران استان اصفهان در این سامانه ثبت نام کردند و بر اساس راستی آزمایی و پالایشی که پس از پایان مهلت ثبت نام در میان این افراد انجام شد ۸۵ درصد از ثبت نام کنندگان مستحق دریافت بیمه بیکاری از سوی دولت شناخته شدند.

نیرومند اضافه کرد: حدود ۹ هزار نفر از افرادی که در سطح استان اصفهان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، مستحق دریافت بیمه بیکاری از سوی دولت شناخته نشدند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگران همچون کارگران ساختمانی که تعداد آنها در استان اصفهان به بیش از ۷۰ هزار نفر می‌رسد، نوع بیمه‌شان به گونه‌ای است که قادر به استفاده از بیمه بیکاری نیستند؛ این کارگران و دیگر مشاغل دارای بیمه‌های خاص همچون رانندگان تاکسی یا اصنافی که اصلاً بیمه نبوده‌اند از طریق سامانه بیمه بیکاری مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

وی اضافه کرد: علت واریز نشدن بیمه بیکاری افرادی که در سامانه وزارت کار ثبت‌نام کرده بودند، تحویل نشدن پنج هزار میلیارد تومان منابع مالی است که رئیس جمهور قول داده بود دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کند. در حقیقت بررسی و پالایش افراد مستحق بیمه بیکاری انجام شده و لیست پرداخت بیمه‌بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده اما به دلیل تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز این سازمان از سوی دولت، هنوز بیمه بیکاری به حساب هیچ یک از ثبت‌نام کنندگان در سامانه واریز نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: دولت طرح ویژه‌ای را هم برای حمایت از افرادی که مشمول بیمه‌بیکاری نشدند در نظر دارد و مرحله اول این طرح شناسایی شاغلانی است که مستحق دریافت این بیمه هستند.

نیرومند افزود: برای افرادی که نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و شغل‌شان را از دست داده‌اند، تسهیلات دو میلیون تومانی بلندمدت با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 421996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.