۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
ضوابط بازگشایی هتل‌های اصفهان

نائب رئیس جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌ها برای بازگشایی باید از سلامت کارکنان اطمینان حاصل کنند،‌ همچنین کارشناسان بهداشت به صورت مداوم به هتل‌ها سرکشی خواهند کرد تا تمام پروتکل‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد که اقامتگاه‌های اصفهان می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی و کار خود را آغاز کنند. هتل‌ها و اقامتگاه‌ها جزء اولین مشاغلی بودند که در اسفندماه و پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. این تصمیم در ستاد مبارزه با کرونا استان گرفته شده و در واقع اصفهان جزء اولین استان‌های کشور است که پس از شیوع کرونا بار دیگر درب‌های اقامتگاه‌های خود را روی گردشگران می‌گشاید.

علیرضا رئیسی، نایب رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان دراین‌باره به خبرنگار ایمنا گفت: از ابتدای ماه جاری محدودیت‌های سفر بین استانی به پایان رسید. به همین دلیل مسافرانی در شهر وجود داشت که با انگیزه‌های غیر تفریحی همچون مسائل کاری سفر می‌کنند. این افراد در شهر سرگردان بودند و بسیاری از آن‌ها در خانه‌های غیر مجاز اقامت داشتند. در نتیجه به دلیل مسائل ایمنی و بهداشتی برای اندک مسافران حاضر در اصفهان، تصمیم بازگشایی هتل‌ها گرفته شد.

وی درباره ضوابط بهداشتی بازگشایی هتل‌ها اظهار کرد: از هفته گذشته برای بازگشایی هتل‌ها با مسئولان بهداشتی هماهنگی شد و از همان زمان هتل‌ها مشغول ضد عفونی و گندزدایی شدند تا شرایط برای پذیرش میهمانان مهیا شود. روز گذشته نیز جلسه آموزشی برای مدیران هتل‌ها توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

رئیسی افزود: طی کردن مراحل و ضوابط بهداشتی که برای هتل‌ها تعیین شده حدود یک هفته به طول می‌انجامد. پس از طی شدن تمام مراحل بهداشتی تعیین شده هتل‌ها اعلام آمادگی کرده و کارشناسان بهداشت از محل بازدید خواهند کرد و سپس هتل‌ها می‌توانند میهمان بپذیرند. از امروز هر زمانی که هتل‌ها مراحل و ضوابط بهداشتی را به طور کامل انجام دادند با کسب تاییدیه می‌توانند میهمان بپذیرند.

نایب رئیس جامعه هتل‌داران استان اصفهان با بیان اینکه "هتل‌ها همواره سیستم بهداشتی مرتب و منظمی داشته‌اند"، تاکید کرد: علاوه بر سیستم بهداشتی معمول هتل‌ها، کارشناسان بهداشت نیز مواردی را ذکر کردند که وارد پروتکل‌های بهداشتی هتل‌ها شده است.

وی درباره چگونگی غربالگری مسافران و کارکنان هتل، توضیح داد: تب‌سنجی از مسافران یکی از مراحل ورود آن‌ها به هتل است. مسافر و پرسنل هتل هر دو باید سالم باشند، پیش از آغاز به کار هتل‌ها حتماً باید از سلامت کارکنان اطمینان حاصل شود.

کد خبر 421990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.