مشهد نیاز به ۶۰ ایستگاه آتش نشانی دارد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بهره‌برداری چهار ایستگاه و پایگاه جدید آتش نشانی در سال جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ ایستگاه و پایگاه فعال آتش نشانی در مشهد وجود دارد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استاندارد ایستگاه‌های تعریف شده برای این کلانشهر جهت رسیدن به شرایط مطلوب ۶۰ ایستگاه است.

وی با بیان اینکه امسال چهار ایستگاه و پایگاه جدید آتش نشانی در مشهد بهره برداری می‌شود، تصریح کرد: یکی از پروژه‌های قابل بهره برداری در سه ماهه نخست سال جدید ایستگاه غدیر است که به عنوان نخستین ایستگاه اسکلت بتنی در مقیاس متوسط و از نظر موقعیت و نوع سازه دارای اهمیت خاصی است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به راه‌اندازی پایگاه خیام در محدوده آپارتمان‌های مرتفع مشهد، افزود: این پروژه در خردادماه سال جاری بهره‌برداری می شود.

وی از بهره‌برداری ایستگاه رسالت در منطقه سه شهرداری تا شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در منطقه یک شهرداری مشهد، تنها یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشت با بازگشایی ایستگاه مجد تا پایان اردیبهشت ماه امسال بسیاری از بار حریق و حوادث در این منطقه پشتیبانی خواهد شد.

یعقوبی ادامه داد: فاز مقاوم سازی بال شرقی ایستگاه مفتح یکی دیگر از پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی دارد و تا اوایل مرداد ماه بهره‌برداری می شود.

وی تصریح کرد: آغاز پروژه ایستگاه ۱۰ در محل موسوی قوچانی، توسعه ایستگاه ۲۹ در ابتدای جاده کلات و کلنگ زنی مرکز فرماندهی در بلوار ابوطالب از جمله برنامه‌های آتش نشانی مشهد در سال ۹۹ است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: ایستگاه رازی در منطقه ۱۰ شهرداری تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و تا شهریورماه به امکانات عملیاتی آتش نشانی مشهد اضافه خواهد شد.

کد خبر 421989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.